AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.334

Ej godkänd på besiktningen pga dimljus som inte lyser?

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Vä dimljus på min E34 lyser inte trots byte av glödlampan, vad kan felet vara? Och kan besiktningen slå ner på detta??

Min Bil - Länk
Bilprovningen ger ingen anmärkning när det gäller dimljus ur funktion.
ma
36
mattogre
523T -00
Fick påpekande om att ett dimljus inte fungerade. Besiktningsmannen sa att båda skulle fungera eller ingen alls. Fick dock ingen anmärkning i protokollet.

Koppla ur det andra till besiktningen så borde det vara OK.

/Mattias
Som vanligt.
Har dimljusen kollades inte på bes.

-Phil
De har alltid kollat mina på bes. Om de fungerar så har de kollat inställningen samt att båda fungerat. Om de inte fungerat alls så har de inte sagt något.

/Martin
Länk
Jag har fått en etta på ett dimljus som inte fungerade. Tydligen hanterar olika besiktningsmän detta på olika sätt.
Öh hur fungerar det egentligen?? Jag har bara ett dimljus, det andra är bortplockat. Har besiktat 2 ggr utan anmärkning. De har inte sagt nåt.
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Lite goda råd från mannen med rost hammaren: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Reglerna har varierat lite när det gäller dimstrålkastare, men de senaste åren har gällt att en eller båda dimstrålkastarna får vara ur funktion. Ingen anmärkning ska riktas mot detta...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ok har bessat samma bil tre ggr på tre olika stationer i Göteborg.
De har varken kollat eller anmärkt. Ena funkar inte.

Hörde att Aröd tappade en bil från lyften på ngt. konstigt sätt för en/två månader sedan :-)

-Phil
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
det är vanligt att det blir ärgat i kontakten till dimljuset eller att kablarna ärgar sönder vid kontakten. så mät upp om du får ström fram till kontakten. Ofta så brukar det hjälp att ta isär kontakten och pressa ihop hylsorna lite så att kontakten går på lite trögare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.