|
|
|
|---|---|
Phille |
En polare tipsade mig om att det fanns wax/polish med färg? men har ingen aning om vart man skulle få tag på dessa substanser.. :) har en Svart metalic E36 325i och den är minst sagt repig.. allt från solar till stenskott till nyckel skrap.. om någon vet säg gärna till.. !! bilen måste ju se fräsh ut till sommaren.. Nobody is Perfect Im nobody... :) |
|
Hejsan Jag vet att Turtle hade Vax (Colormagic) för några år sedan. Vet inte om de har kvar det i sitt sortiment i Sverige. Kolla med SEAB, som marknadsför Turtle i Sverige. www.seab-ab.se MvH David Löwenstein Lahega Kemi AB |
|
| Jag har nyligen prövat polish & vax från ett märke som heter Wack (Länk detta fungerade mycket bra på min bil. Jag har Petrol Mica met. som är ganska mörk. Jag har tidigare prövat vax/polish med färg och blev inte speciellt imponerad. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kulörwaxerna var väl ingen hit, provade med röd på en Vespa för ngr år sedan. vete sjutton om det inte var skokräm för lukten var identisk samt resultatet var inte vidare beständigt, gav bort flasken till nån med röd bil för nått år sedan. Var och tittade på en röd volvo -88 (93) som en oseriös säljare av icke angiven härkomst som hade vaxat bilen med kulörwax.Bilen hade varit rejält solbränd innan. 20 mil till ingen nytta det såg för j-v och bilen färgade av sig.Men det ska finnas någon typ av kulörakritor för repor, de kanske är bättre? MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
