|
|
|
|---|---|
| bilen missar över 3500varav och varvräknaren börjar hoppa mellan 0 och 16000 varv, har prövat allt men inget hjälper. någon som haft samma problem ?? | |
|
Skulle gissa att det är vevaxelgivaren som strular. _______ //Niklas |
|
|
Vad e det för haltech?? E6k, e6x, e11? e6x och e11 har har stora trigger problem med 60-2 trigger Har monterat/startat upp ett antal bilar med haltech och ALLA med 60-2 trigger har vi haft problem med Det du behöver är en så kallad reluctor adapter som finns på MRM det kommer lösa dina problem Mvh Limmet |
|
|
Tjena! Har liknande problem med min bil med haltech e6x... Men haltech ska ju ha reluctor adapter inbyggd så varför ska man behöva sätta dit en till? |
|
| jag köpte en exter reluctoradapter au pure-pf, men behövde inte använda den, jag använde en trigger från en volvo 740turbo. sedan har det funkat klockrent, har hört att det kan va lite dålig kvalite på den som sitter i sprutet. kan få köpa min adapter om du vill | |
|
Hade liknande problem med mitt E6X på S50. Den varvade upp till 5200 sedan började nålen hoppa. Monterade då dit ett motstånd som vi haft på rallycrossbilen och sedan gick den utan problem upp till varvstopp. Ska mäta upp motståndet ikväll. _______ //Niklas |
|
| står om du läser manualen att man ska ha ett motstånd på 2,4 kohm på en av kablarna till triggern, men det funkade inte för mig i alla fall | |
|
satte du parallellt eller i serie med givaren? /Per |
|
|
Mitt motstånd är på 4,5 kohm och sitter i serie på det mittersta stiftet i kontakten, hade inget kopplingsschema tillhands så jag vet inte vilken signal den kabeln har. Varvar utan problem till 8500 rpm nu. _______ //Niklas |
|
|
Tackar för tipsen, ska kolla mer på bilen imorgon så får vi se, kanske köper din adapter alfi... /Erik |
|
| Ni som åker haltech, vilka kablar har ni satt till givaren svart/gul kabel på givaren, så jag kan va säker på att jag inte har kopplat fel i alla fall... | |
| mail om du vill köpa den | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.