|
|
|
|---|---|
|
Har sett många inlägg där folk ställer frågor om vad det kan vara tex vibrationer i bakvagen. Folk får olika svar, knutkors stödlager , hardyskiva och allt vad det är. Sedan hör man inte så mycket mer. Vore intressant att veta vas som löste problemet, när man reparerat bilen så återkom gärna och skriv i ditt inlägg "vad löste ditt problem". Jag har letat och letat och bara hittat ett fåtal inlägg där jag ser en användare som talade om vad som byttes och vad det kostade. sådant är intressant att veta när man är på ett forum och behöver tips. | |
|
Bra tråd!! Hade ett oljud i diffen när jag körde sakta och svängde, problemet försvann gradvis och är nu helt borta efter att jag bytte olja i diffen från Castrol XJ till Redline 75w90... Sjöberg |
|
| Jag hade problem med att bilen var orkeslös, inte hade ett bra drag upp mot rödmarkeringen (blev orkeslös vid 4500rpm), på min var det bränslepumpen, bilen hade gått 21500mil, pumpen kostade ca, 2100:- på bmw, skillnaden blev markant :) | |
|
Sjöö Pga för lågt bränsletryck förmodar jag? |
|
|
Jag kommer att skriva vad felet var så fort jag hittat det, tycker jag är lite av en självklarhet. För det är ju sällan bara en som har samma problem Mycket Bra tråd Carpe Noxum |
|
|
Mycket bra tråd! Men då ska man ju lägga in svaret i den tråden man la upp sitt problem i också,men de kanske är ganska självklart... |
|
|
"delorean" Jag vet inte om jag hade för lågt bränsletryck men rimligtvis.., jag upptäckte att den gick ojämt + att pumpen slutade gå ibland, kopplade in en enkel testmejsel på matarströmmen till pumpen och såg att den var försedd med ström, men rätt som det var så började pumpen surra lite högre, sen blev det tyst och efter ett par sec, så dog motorn, men lampan på testmejseln lös lika starkt hela tiden... (hade ingen multimeter).. innan dess så plockade jag bort kattarna (ifall dom hade blivit täppta) och även bytt båda lambdasonderna utan resultat och.... |
|
| hmm ska inte vara nåt "och" i slutet.. solsting? ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.