|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag gör en kraftig kick down, eller om det blir en dubbel kick down. Så dunkar det till under, låter som det kommer från bakaxeln. Vad kan det vara som är slitet eller slut? Jag har en BMW530 IAT-01 som har gått 12000mil | |
| hardyskivan? knutkorset? | |
|
Bakvagnsbussningarna? BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Om det dunkar flera gånger när du lågfartsaccelererar så är det troligen stödlagret till kardanen som är slut. lycka till |
|
|
Fick punka på högerback däck för två veckor sen. Och satt dit reservdäcket då. Men såg att det var sne slitet på däcket. Ståltråden hade kommit fram, längst in på däcket. Fast där ståltråden kommit fram, den ytan har inte gått i baken. Så kolla jag på det andra bakdäcket också. Det såg lika dant ut. Så min bakvagns inställning måste ju vara helt åt helevete. Men kan det hänga ihop med att bakvagnsbussningarna är slut, som den har börjat slita däck och att det kommer ett dunk vid kick down? Eller är det något annat som är fel? Vad kostar backvagnsbussningar? |
|
|
Vänster motorfäste skulle jag gissa. Hade samma fenomen på min förra. Lycka till, DANNE Min bil: Länk |
|
|
Kolla detta genom att ha motorhuven öppen samtidigt som du gasar och tittar om motorn "lyfter". DANNE Min bil: Länk |
|
|
Ja du kolla upp din bakvagnsinställning .. och även stödlager/hardyskiva/växelådskuddar/motorkuddar .. en kompis till mig har en 540 och han hade samma symtom och han har bytt alla dessa saker som jag skrivit upp och nu går den som en dröm Bimmer |
|
|
Det kostar ju nte så mycket att kolla upp det men jag tror du bör bussa om en del i din bakvagn sedan eventuellt göra en 4ljulsinställning Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.