AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
842

Trim 3.2

fl
41
fload83
M3 3.0 E36 Touring -95
BMW E36 318is -93
Så där ja, jag har en M3.2 maskin står som ska i bilen snart, jag vill ha lite förslag på modds till motorn, och då av folk som har erfarenheter från just den modefiering, ingen som "hört" at det är bra......

Jag har redan fått tipset på Köhlers chip, insug och kammar...

Och motorn ska EJ överladdas så den ska vara fullt besiktningsbar.

Länka gärna till firmor som har trim till motorn då jag inte e så insatt i BMW!!!

MVH Pizza

S2 Avant
Go
59
Gonucku
BMW 328i Coupé -95
Porta/plana toppen?
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Hmm, om man ska ge sig på att porta en m3 topp så är de nog bäst att någon väldigt duktig med mycket erfarenhet ger sig på de.. Då den är riktigt bra från första stund. de är ju ändå 100hk/l... Planatoppen hade jag då inte vågat.. Men lämna in toppen till khöler så fixar han till den =).

Mvh
uffe
Har du de ekonomiska resurserna så kan du alltid lämna iväg toppen för byte av ventilstyrningar,byte till starkare ventiler i rostfritt,starkare ventilfjädrar,"polera" insugskanalerna mm..Dvs en regelrätt helrenovering av toppen där du i princip sätter i "värsting" grejer...Matcha detta med nya kolvar med högre kompression,nya kolvringar o stakar,nya lager osv...
En sådan operation kostar dock multum men du får säkerligen ett bra effekt tillskott...
Tror du tjänar mer på att se över(alltså inte "trimma" på de sätt jag beskrev ovan) maskinen du har o se till att den är i toppskick vad beträffar Vanos,kamkedja,tändspolar,insprutnig,lambda mm....Ja menar kanske inte så kul o sätta i nya kammar o sen så tar Vanosen semester...

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Dvs Länk är nog vettigt

Mvh Danne
Go
59
Gonucku
BMW 328i Coupé -95
Ett kolfiber insug från Köhler verkar ju ge en del, dock även de ganska dyra, även beg...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.