|
|
|
|---|---|
|
Någon från forumet? Länk 0-200 Länk Kort repa med launch-control | |
|
utan att kolla på filmerna så gissar jag att det är en som heter Ticco här på forumet... en E30 318iS med en 2,5 L sexa? Medlem nr. 06086 Bilen: Länk |
|
|
Det är inte Ticco... Det är den som ute på annons för 89000 kr! Ticcos är svart. |
|
|
Länk Är det han då? Men den här bilen har dekaler på sidan, det hade inte den första jag posta, som mycket riktigt är till salu på blocket. Här är annonsen: Länk Och denna kille heter Robert och inte Niklas, och dessutom är väl inte fälgarna samma som i 2 första filmerna? |
|
|
Vet ej om ägaren till den som är till salu om den personen finns här på forumet. Niklas finns med på forumet vet jag. |
|
|
Förstår inte riktigt hur man får igenom en sådan bil i besiktningen om man nu köper den! MvH Bmw 4-ever |
|
| peter78w: Man har en besiktningsmotor oxå! :) | |
| Satan jobbigt att byta motor hela tiden... | |
| Hur som helst så är det ett grymt bygge ! | |
|
Jag har massor av BMW Turbo filmer,det är fan otroligt vilken effekt dom får ut av en M20 b25 motor med turbo tex.. 0-200 på 13 sek är snbbt,riktigt snabbt. Frågan är vad som händer om man orsakar en värre olycka i en 318i med en 4-500hp konverterad 2.5l motor,hur funkar det tro..ingen gällande försäkring,obesiktigad osv.. Oj nu låter jag som moralgubbe! Men det är nog lite lurigt. Men vilken körglädje och vad brutalt det är:) Just real M-power |
|
svintoleffe |
Det är som så, at kör du obesiktat, så går försäkringsbolaget in, o täcker den andra skador men inte dina skador.. Samt kan det ju även bli tal om att du blir skyldig rejält med pengar, om dom kommer på dig. Länk Bimmern MVH Leffe |
| den som inte vågar ta risker i livet, har inget liv! Jag tror inte många skulle vara rädda för konsekvenserna att åka ut och löda med en liten härlig BMW-turbobil, man räknar ju kallt med att man inte krockar och sålänge det inte handlar om någon större incident är det bara at gasa på och ta det lite lugnt om farbror blå dyker upp. | |
|
Om försäkringsbolaget upptäcker att du kör med "fel" motor i bilen och kvaddar så kan du ge dig på att räkningen i slutänden hamnar hos dig. Blir det personskader kan det innebära att du får mångmiljonskulder och får leva på existensminimun i överskådlig framtid. Det är just det som är problemet med biltrimmning att reglerna är så regida att du inte kan trimma besikta och betala försäkring. Om det vore möjligt så skulle bilhobbyn kunna leva på mycket bättre fot och det skulle sannolikt leda till att teknikinriktade utbildningar skulle ha lättare att få sökande (vilket politikerna vill). Bygg sen fler baner att åka på så att alla som önskar kan gasa av sig på ett säkert sätt. Inga skogsvägar här inte... E |
|
|
Då ser man till att inte kvadda bilen mot en människa! man får pressa på där man bara kan skada sig själv så att säga. Sverige med alla dessa regler, vem bryr sig egentligen? ...kör man tex obesiktat oförsäkrat så dödar man inte fler människor för det. En ihjälkörd människa är alltid ihjälkörd, oavsett hur det har gått till, nyligen blev en 16 årig tjej ihjälkörd i stan av en galning, han hade en original standardbil, japansk och körde streetrace, så kan det gå, hade han haft bättre bromsar osv kanske detta inte hade hänt. Det är vad man har i knoppen som sätter begränsningarna och avgör ditt körsätt, de som ofta trimmar seriöst osv uppgraderar sina bilar efter detta med bättre däck/bromsar mm samt är ofta ganska rädda om sina byggen då de lagt ner tid och pengar och därför inte kör mer vårdslöst för det, även om deras bilar går fortare. "Dekaltrimmare" är farligast pga sämst ekonomi och kunskaper om vad som krävs för att bilen ska fungera bra. |
|
|
Vad olyckor beror på kan variera. Hur man undviker olyckor kan också variera. Men det enda sättet att säkert undvika en trafikolycka är att inte visstas i trafiken alls. Streetrace: Orsak till att det finns streetrace är enligt min uppfattning ... inga banor att köra på. Finns det banor tillgängliga så blir det inga streetrace. De som trimmar seriöst kör även streetrace. Omdömme räddar inte alltid från olyckor.. Sverige borde ändra sina regler.. innan dess tar jag inte risken och trimmar.. även om jag är jävligt sugen på det. E |
|
|
Det värsta är att jag tror inte att fler banor skulle lösa problemet, vill man köra på bana så gör man det. Det handlar om så enkelt att dessa killar tycker det är coolt att köra ifrån varandra på plan mark och gärna i stan med lite fartkänsla och göra en show inför andra. Problemet är att bankörning kostar varje gång och bilarna behöver lite mer seriös utstyrsel för att med glädje kunna köras där samtidigt som bensinen bara stiger och stiger så gör man dessa fattigmansrace. Visst ställer seriöst trimmade bilar upp på illegala streetrace, men det handlar fortfarande om att köra på en raka någonstans med folk som står och glor runt om, inte kappkörning i stan under helt vilda former som mer handlar om impuls en arrangemeng, där ingen vet om det förutom de två som plötsligt bestämmer sig för att visa vem som är värst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.