AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
828

Röda bär på taket

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Beköver hjälp här, har parkerat under trädmed röda bär i ca 1½vecka. Ställer mig alltid där men har ej observarat att röda bär finns där.
Bilen är lackbehandlat för 1 månad sedan och idag när jag skulle tvätta av den gick fläckarna ej bort!
Vilken schampo ska jag använda för att ta bort dem?

MvH Bmw 4-ever
porta
Vilket lackskydd har du?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
turtels lackskydd.

MvH Bmw 4-ever
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du får nog polera och vaxa om taket.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
ska lämna in den igen till turtels bilvårdscenter, så ska dom fixa till den. Dom använder sig tydligen av en speciell lera där all sån där smuts går bort tillsammans mde vatten.

MvH Bmw 4-ever
Har reflekterat över att såna fläckar blir värre på en bil med lackskydd!! Desto nyare lackskydd desto värre! Gäller även fågelskit..

Hur kommer det sig?
porta
Vad kostar ett lackskydd hos Turle bilvårdscenter?
AEG:
Förmodligen för att lackens skick är BRA och alla "föroreningar" syns mycket tydligare för blotta ögat.

///Micke
Touringklubben: Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Det beror på vilken bil det är men jag fick ge 3500kr och då ingick det även en efterbehandlning efter 2veckor.

MvH Bmw 4-ever
Micke: Jo håller med dig till viss del men har fått bestående skador enbart efter att bilen vart ganska nyrekondad och skyddad. Inte på slitna lacker. skit och ocider kanske skyddar på sitt sätt..även om det är farligt.

Min 730 som va diamantsvart fick jag ett otroligt fult märke av en en fågelskit på motorhuven dagen efter lackskydd hade lagts, tog dessutom bort den inom 30min. Kan ju vara en tillfälighet men har hänt en 4-5 ggr nu? Avfettar eller tvättar nogrant bilen nu efter ha vaxat. Känns mycket dumt men säkrare. ..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.