AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
534

Mindre kraftfull bas efter byte av stereo

Zx
153
ZxVC
325i Sedan -94
Hej!

Satt en Clarion (CD) i bilen när jag köpte den, men har nu bytt till en Kenwood (mp3) Problemet är att min bas blev mindre kraftfull efter bytet. Vad kan de bero på?
be
10
beachwasker
BMW 325 - 95
Det beror förmodligen på att du inte har ställt in stereon ännu. Jag brukar skapa en egen equalizer istället för att köra med en som redan finns. Prova det! Kan du inte det själv så åk dit där du köpte stereon och fråga om dom kan.

Zx
153
ZxVC
325i Sedan -94
Kör med en egen equal, men får ändå inte samma "flås" som förrut. Nåt ja fundera på e ju om detta problem kan uppstå om en av lågnivåkablarna lossnat! Dom satt ju inte så hårt bak i steron, så de kan hända att kanske en lossna när jag styrde in steron!
Xicaxo
du kan aldrig jämnföra en stereo med en annan.. finns miljoner olika kretsar i olika stereos.. bäst är mosfet som bla. pioneer kör med i sina.. men finns det en massa andra.

jag har aldrig haft en så bra stereo som min gamla pioneer.. den hade en mängd olika inställnings möjligheter.. med separata kretsar för tex. slutsteg/baslåda.. så man kunde dra på hur mycket som helst och ändå lät d bra.. eftersom orginal högtalarna oftast inte är av bästa kvalite.. är det bra om man kan skruva ner förstärningen på dessa lite..

att ställa in billjud kan ibland vara ett rent h*lvete innan man får rätt.. man ska aldrig hets inställa.. det får ta den tid det tar innan man blir nöjd.. d är en djungel :)
be
10
beachwasker
BMW 325 - 95
Det kan ju helt enkelt vara så att den nya stereon du köpte är för klen. Men det låter lite långsökt tycker jag. Jag tycker du ska fininställa stereon

Zx
153
ZxVC
325i Sedan -94
Nä, stereon är det knappast! Kan väl kanske va nån inställning! För det låter som typ basen bara spelar en å samma ton! Svårt å förklara hur det låter men!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Eftersom du har slutsteg och basar så undrar jag om du har en subwoofer utgång på Kenwooden och om du använder den , isåfall så kanske du måste laborera med delnings frekvensen i cd:n.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.