|
|
|
|---|---|
|
hej. jag har en 320i -89, som är M utrustad från fabriken bla med 20 mm sänkning och bilstein dämpare. Bakre dämparna har hängt me ett tag, så att dom gjorde inga fuktion på sista milen . jag bestämde mig att köpa nya delar och sänka bilen yttligare lite till så att jag köpte FK sänkningsats 40/40. jag har monterd fjädrar och dämparna, jag är mycket nöjd med sänkningenk, det är lagom, men vid hård körnig bakdelen hänger inte med riktigt. det va inte alls samma känsla som när jag hade orginal delarna. Min fråga är det, finns det någon annan som har haft samma problem | |
|
Har likadan sats som du har från FK. Upplever aningen samma tendens som du gör. Men min teori är att de nya grejerna är så pass mycket bättre än de gamla. Så helt plötsligt har bussningar och silentblock blivit den svaga punkten eller flaskhalsen. Därav att man upplever bakdelen som ganska vinglig. Även fast den kanske var det förut även... Helt klart är helheten bättre än förr så! Jaja, det är en halvdan teori jag har i alla fall :) |
|
|
det kan ligga nåt i det som du säger, men jag upplever inga glapp på bakre bussningar eller mmm. det kanske tar tid innan dämparna hitta sitt läge. |
|
Ulke |
Om m an jämför, så är det inte så konstigt egentligen..... Om du på din 320-89 hade/har M-paket.... Då har din bil en 20mm extra sänkning mot de vanliga modellerna , samt BILSTEIN gas-dämpare originalmonterade ist för sachs/boge standarddämpare.... De här nya satserna från FK som kostar runt 3500 (tar för givet att det är dem Ni pratar om) kan förvisso vara ett komplement till slutkörda standardfjädrar/dämpare om man vill tuffa till sin bil lite. MEN att jämföra mot M-paketets Bilsteinsats är som att jämföra FIAT och BMW...... mvh Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.