|
|
|
|---|---|
netsix |
En Jörgen hade en länk till hur man bytte täckglas på framlyktorna. Tänkte göra det ikväll och det skulle bespara en hel del svordomar och brytande om man hade instruktioner hur man gör. Nån som känner till den länken eller om kanske Jörgen själv läser detta så skulle jag vara väldigt tacksam för hjälp. /netsix |
|
Är det den här du menar ? Länk |
|
netsix |
Tack Ja, det var den. Men beskrivningen var lite dålig på hur man får bort lyktorna. Någon som har något tips på hur man gör? /netsix |
netsix |
Hjälp!!!!!!! Hur får man bort lyktorna fram. Ingen som kan hjälpa mig. Min första i min ägo så jag är lite hjälplös nu i början. /netsix |
|
Skickar ett mail till Dig med lite info MVH M-Maker |
|
|
För E38 före 9.98; Täcklisten under strålkastaren måste skjutas mot bilens centrum - kan vara ett litet elände, och kräva en hel del svära. Jag slant och repade min :-| så det blev en del... Kör på rikligt med med 5-56 eller WD40 eller nåt likande för att få det att glida. Det är bara dekorbiten i tunn metall som skall av, plasten den glider på är en del av strålkastarhusets fästplatta. När detta är gjort kommer man åt de två skruvarna som är Torx, om minnet inte sviker var dimensionen nummer 10. Hoppas detta hjälper! Mvh Björn |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
netsix, hoppas det gick bra, jag har varit i Tyskland under drygt en vecka, och då inte "online" så ofta som jag brukar. |
netsix |
Jodå Jörgen det gick bra. Jag hittade en sida på nätet som beskrev precis hur man gjorde. Jag hittade inte torxen under det var det som var problemet men det löste sig. Vilken skillnad det blev. Hittade du någon bil i tyskland? För jag har för mig att du skrev någonstans att du skulle ner och köpa något kul. /netsix |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
netsix, jag köpte en 325i E36, men det vara bara för att jag skulle kunna ta mej runt. Var där och jobbade fyra dagar, sedan blev det nöjen, var runt på massa bilställen, BMW museumet, alpina mm. |
|
Netsix!!! Kan du lägga ut länken till sidan så vore det kanon! Livet Leker! Säger Peter! |
|
netsix |
Japp, jag gör det så fort jag kommer till jobbet. /netsix |
netsix |
Här kommer den. Länk /netsix |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.