|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Är det inte det ena så är dä dä andra Bilen ryker vitt o går dåligt på tomgång det försvinner inget vatten och ingen konstig färg på oljan. Den sista burken på avgas. blir varm som f-n. Det luktar inte nått speciellt om avgaserna heller. Har kollat lite på andra inlägg men hittar inte något helt liknande M.V.H. Danne | |
|
hade liknande symptom på min... Det var ett membran i luftvägen till motorn som läckte in motorolja. Är ingen bilmek men tror att det hade med vevhusventilationen att göra.... du kanske ska kolla om du har olja i luftslangarna? Trodde motorn var slut, så det var ju en befrielse när det bara det... |
|
|
Låter än en gång som det klassiska membranet har givit upp. En tusing, och lite meckande, så är problemet borta. Sök på forumet, och du skall finna allt om detta. ///Mats |
|
|
Hejsan Tack för tipset det är väl bara att köpa lite grejor och skruva återkommer med resultatet efter helgen M.v.h Danne |
|
|
Hej igen Nu har jag bytt membranet. Nu funkar bilen som vanligt igen Så jag får än en gång tacka för tipset M.v.h Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.