|
|
|
|---|---|
Croazia |
Godmorgon Har blivit helt insnöad på tanken på att köpa en M5:a (E-39) nu. Har en 528iM -98 idag. Har titta en del på M5 or. Vill nog ha en Svensk såld. Spanade en del på den gröna M 5 som står på BMW i Segeltorp Smista ale´. Vet någon historian om den bilen den har varit till försäljning i 2 år typ, VARFÖR? Sen skulle jag behöva lite information om era erfarenheter om E39 M5 av er som har redan en sådan drömbil? Skriv allt ni kommer på och tycker är värt o skriva. Har hört att oljeförbrukningen kan vara på tok för hög. Att VNOS (dyrt) kan gå sönder osv. skriv allt som är + o – om bilen. Snälla skriv vad som helst positivt negativ spelar ingen roll jag dräglar… Mvh Alex |
|
Om du söker på forumet kommer du att hitta läsning för hela helgen gällande E39 M5. Det är en faschinerande bil utan tvekan. Snuskigt snabb samtidigt som den är bekväm till tusen. Vad det gäller fel på bilen, sök som sagt, det mesta finns skrivet. När det gäller den gröna hos bilcentralen har jag för mig att den varit krockad. Någon annan på forumet kan säkert säga om det är så det ligger till. Schnitzer på forumet som har bra koll på M5 tror jag har kollat upp den bilen. Lycka till med ev. köp. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
Croazia |
Tack Fredrik!! Fick samma smak känsla ang. den gröna M5an på bilcentralen. Har synat den i timmar i bilhallen inte det bästa ljuset. Kan hålla med att den varit lackad fram: huv och V-flygel syns tydligt. Innpassningen mellan flygel o A stolpe är pinsam dålig och lacken på huven också andra klass. Huven har varit bortplockad färgen från skruvarna är avnött men om bilen varit krockad kan jag inte skriva på. Frågade säljaren om bilen varit krockad. Han ringde värkstan och fick reda på att huven varit om lackad pga. rost o stenskott. Men flygeln kunde han inte förklara. Fick samtidigt reda på att vänster VANOS var bytt. För övrigt gillar jag färgen på den bilen lite ovanlig alla andra är svarta eller silver. Men mycket talar emot bilen för dyr tex. och så vill man ha den uppdaterade versionen dvs. ny ratt och stor GPS skärm och nya lysen och och och och så vidare fan blir helt snurrig bara jag tänker på om jag någon gång lyckas äga en M5:a. Ha det bra BMW bröder!! Tack en en gång Fredrik! |
|
Varför inte satsa på en Alpina med dubbelvanos (från -99) istället så slipper du vara orolig för M5-problemen men får i det närmaste samma prestanda. |
|
|
Om du skall köpa en M5 så är rådet att inte stirra sig blind på priset utan på skicket, och stirra dig inte blind på extrautrustning. Finns tyvärr massa dåliga, krockade och skruvade exemplar på marknaden. Sen är det viktigt att du köper ett ex med normal oljeförbrukning och med inte allt för många mil på mätaren. Ring tidigare ägare om det går och kolla hur bilen fungerat m m. Kolla också hur det ser ut med slitdetaljer som däck, bromsar och koppling för det kan bli stora kostnader bara på att byta dessa delar. Jag har varit helnöjd med min....den enda nackdelen är att den är SÅÅÅ jävla gasglad. Den bara hetsar en till att köra fort hela tiden. Det enda problem jag haft på 7 mån är att jag fick byta en kamaxelgivare som krånglade. |
|
Hawar |
Jag har också varit och tittat på den gröna M5:an , huven är tydligen bytt av ngn anledning... vet inte varför Jag reagerade också på inpassningen, det kändes inte helt bra... dessutom satt det Kumho däck runt om (!) varför snålar man med däck på en M5 är för mig obegripligt... sedan så saknades den lilla platkåpan i fronten som döljer bogseringsgängorna. Detta tyder på att den varit bogserad, inte servad på väldigt långt tid, inspektion två väntar, nya däck runt om. m m Allt detta såg jag bara på 10 - 15 minuter... senaste service var en oljeservice för 20 månader sen..., alltså vid 4900 mil. Mvh Hawar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.