|
|
|
|---|---|
|
Har alltid funderat på varför BMW aldrig har byggt en retro 02:a. Hoppades på att ettan skulle likna 02 men icke. En 02:a med modernt chassie skulle bli svårslaget, det är trots allt bilen som fick BMW på fötter. Det har ju åtminstone funnits teckningar i AMS på en retro 2002. Undrar om dom tänkt tanken och hur långt tanken gick. Är övertygad om att den skulle bli en försäljningsframgång. No More Limits! | |
|
Ja om man tänker hur andra retrobyggen har gått som har dom ju inte direkt blivit någon succé. Tänker på VW Beetle och Chrysler PT Cruiser. Jag vet inte hur Minin har gått i försäljning. Men dom är väl knappast nån succé de heller? |
|
parolof |
Minin säljer väl som smör i solsken eller vad det heter? |
|
Mini är en ENORM succé! Den enda "retro-bil" som verkligen lyckats. Hade också tyckt att det vore coolt med en modern tolkning av 02:an, men det känns inte riktigt som BMW's "grej" att bygga en sådan. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Nya Mustangen lär väl också gå bra, lyckade linjer i mina ögon. Ny 02:a ? Nä man skulle bara jämföra med originalet och antagligen finna att den var roligare. Håkan |
|
|
Dom kunde ha gjort ettan till en bil som påminner om 02:an med designdrag från 02. Minin är en jättesucce´. Att Ford Europa tvekar på att ta in Mustangen är ju otroligt. Är den för kul för att vara en Ford? Man förknippar ju inte Ford med roliga och sportiga bilar längre direkt. No More Limits! |
|
|
Nya ford gt40 då? Den måste ju bara sälja bra? //Simon |
|
|
Jeremy på TopGear har ju haft ett OTAL problem med sin Ford GT. =) Finns någon artikel någonstans... - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.