|
|
|
|---|---|
|
tjena! har nu suttit och läst igenom alla inlägg om eml men inget verkar likna mitt problem så då måste jag fråga. Vad är det för fel om den lampan är tänd hela tiden även när motorn är avstäng och nyckel inte sitter i. kan lämna bilen på kvällen lampan lyser och på morgonen så nog fan lyser den fortfarande. bilen är en e34 525 från -93. | |
|
Finns det ingen som kan hjälpa mig me mitt problem??? ska beskriva det lite mera: lyfte på batteri polen eml lampan slocknade, satte på polen hade bilen avsängd hela tiden efter tio m en kvart så lyser lampan igen, provar sedan att lyfta på alla relän för att se om lampan bara har hängt sig men inte det den lyser fortfarande hela tiden. funderar på om det har blivigt kortis i databoxen men då borde lampan ha slocknat när jag lyfte på den också men inte det heller så nu lyser den hela tiden, när bilen är av stäng och när den går. vad kan det vara för fel märken ingen större skillnad på motor och hur den är att köra, men har inte haft BMW förut så är ingen expert på hur den skall gå. |
|
Paap Reeder |
... kan din bil för dåligt ... men är det verkligen elektroniskt gasspjäll på en 525:a?? MVH /// Paap R |
|
det är vajerstyrt med givare. fortfarande lyser lampan så det blir till att ringa bmw på måndag för bilen beter sig lite knepigt, ligger kvar på varven när man växlar |
|
Paap Reeder |
... övriga får rycka in ... hur var det nu? Finns EML på "vajerstyrda" system? MVH /// Paap R |
|
okej! problemet verkar ligga i krettskortet som sitter korthuset. pratade med en bmw kille på Sundsvalls custom o styling som jobbat med BMW i 15 år och han viste direkt vad problemet var när lampan lyste konstant. byt kort hus och kontakten och problemen är lösta, en ny kostan mellan1700 till 2000 kronor sa han, men om du tar reg nr från en bil på skroten som har ett sådant korthus och ringer bmw och jämför med ditt reg Nr så kan dom genom chassi nR kolla så att man får rätt grejer. kår även att göra det om det är en import. Jag frågade om bilen går i nödläge så sa han att bilen inte gjorde det om check kotrollen visde OK, men vid lång varigt lysande kan det om man har riktigt otur bli små störningar. men att det genast skulle märkas på motorns karaktär. killen verkade mycket vettig och jag återkommer när jag bytt korthus. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.