AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
863

M3 E46, Michelins cup däck, erfarenheter?

Ska köpa nya däck och undrar om någon har erfarenhet av M3 E46 och bankörning med Michelins cup däck (-19)?
Har tidigare kört på Dunlop Super Sport Race (-19) vilket har funkat riktigt bra.

Jämfört med Dunlop SSR så kommer du troligen uppleva ett bättre bett och mindre kompromiss för att blidka gatkörningen.

Michelins Cupdäck är mer r-däck än SSR.

Dock så verkar Michelindäcket kräva mer camber då det är lite vekare i stommen än andra r-däck. Din bil har säkert justermån för detta, annars går det med största sannolikhet att laborera med lufttrucket för att få en bra balans.

Rätta mig gärna om jag har fel.
Ett annat tips är att kika in på rejsa.nu för att läsa och fundera vidare på detta ämne.

/Anton
Såg nu att du redan hittat till rejsa. :-)

/Anton
Hej!

Michelin däcken funkar kanon.

Dunlop har precis kommit med ett nytt R-däck som kommer bli succè. Kika på dom!

MVH / Jacob
Anton, tack för dina synpunkter.

Jacob, vad har funkat bäst (på bana) för dig vad gäller hjulvinklar och lufttryck?

/Leif

Leif T: Jag har mest kört med Yokohama A048. Finns dock bara upp till 18". Har varit mycket nöjd med grepp och livslängd.

MVH / Jacob
Jag tänkte tillägga att Dunlop SSR utgått och tillverkas inte längre.
Det finns en del lagerhållna däck kvar att köpa, främst i Tyskland som jag förstått men dom börjar nog ta slut dom också.

/Anton
Leif T,

Jag kör inte min E46 M3 på bana så därför har jag ingen egen erfarenhet av Michelin PSC. Men alla jag känner som gör det lovordar detta däck jämfört med andra. Dock så behöver du mycket med camber fram. Så enda lösningen är att installera några justerbara camber plattor ifrån t ex Ground Control, TC Kline eller Turner Motorsport. Nedan har du två bra länkar till mer info om Michelin PSC.

/RS2

Länk
Länk

RS2,

Tack för det och jag ska kolla länkarna!

Däcken är ju beställda ....

/Leif

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.