|
|
|
|---|---|
|
Har en E39 Touring - 97 med "stora" ljudpaketet innebärandes två högtalare i taket och Nokias subba till höger i skuffen. När jag försöker koppla in de två takhögtalarna hörs bara ett brummande från alla högtalarna. Nån som har varit med om detta? Det känns som om nåt fattas ljudmässigt utan dessa! Går det koppla ihop nåt annat slutsteg till kontrollerna på instrumentpanelen? Hjälp! Kräkets granne | |
|
Sök i dalar säljes "DSP" Noah Brown |
|
Robsarve |
Du kan ha stora ljupaketet med sub utan DSP. Det går utmärkt att koppla in ett eller flera steg på din anläggning eftersom du har slutsteg. Kolla först i serviceboken om du har DSP eller inte så kan vi bättre råda dig. tycker Erik |
|
Jag har DSP. Equalizer och sånt... Det jag vet är att det inte funkar när jag försöker koppla in takhögtalarna bak. NÅN som kan hjälpa mig? Kan jag reparera? Kan jag byta slutsteg och fortfarande styra med kontrollerna inne i bilen? Vad skulle detta kosta? Vem gör sånt? HJÄLP! |
|
Robsarve |
Låter som om nån behöver ta en titt på ditt system. Första att kolla är att bakhögtalarna är hela, det tar fem minuter med en multimeter. Är de hela är det steget eller DSP som är kasst och då har du tre alternativ. 1. Försöka få någon att laga det... 2. Leta reda på ett annat beggat. 3. Byta ut steg och DSP mot ett separat femkanals slutsteg och samtidigt byta framhögtalarna och kanske subben. Jag hade helt klart gått på alternativ 3, men det är oxå det klart dyraste. |
|
Tack för tipsen... Det är bara det att jag har ingen aning om vem som kan greja med detta. Kostnaderna är ju inte ointressanta i det hela heller! Slutsteget ser jag som en pryl. Själva stereon i bilen som en. Hur är det med själva DSP:n? Är det också en separat pryl som kan bytas?? |
|
|
Slutsteg och DSP är integrerade ihop och sitter i en burk och är enkel plug-in. Jag har gjort alternativ 3 som Robsarve listar och är mycket nöjd med det valet. "Går det koppla ihop nåt annat slutsteg till kontrollerna på instrumentpanelen?" - Jajamensan! Mvh Björn |
|
|
Tack för svaret Björn, men för en mekarhandikappad typ som jag är det inte så enkelt att bara göra alternativ 3! Om det är ett enkelt plug-in så låter det som att jag skulle kunna köpa ett annat slutsteg, montera det istället för mitt trasiga slutsteg och bara köra på... Det låter lite väl enkelt för att det ska funka! Där finns ju massor av kablar som ska passas ihop... Jag upprepar därför: HJÄLP!! P.S. Det är förbannat trist att inte kunna lyssna på stereon vettigt när takhögtalarna inte funkar där bak! |
|
|
Nån som vet vem man kan vända sig till i Kalmartrakten? Nån? Hjälp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.