|
|
|
|---|---|
|
Jag skall nu slita i en turbosnurra i en E30 320 men det blir första gången för mig så jag behöver er expert hjälp. Detta har jag tänkte stoppa i: LMM: 735:ans Spridare: 735:ans Turbo: Saab 900 IC: Saab 900 Komp: Orginal Ladd: 0,5bar Grenrör: konvertera orginal Kommer detta att fungera? Har jag glömt något? Hur många hk kan jag tänkas öka i maskineriet? Hoppas någon har tid att svara, detta är första gången för mig. Lägg till saker som jag glömt och måste behöva veta. Tackar! | |
| 200hk skulle jag gissa på | |
| prova sök det finns hur mycket som hällst.. men 200 är nog nga problem.. åker från en org 325a utan problem.. | |
| Skulle det ge mer om man ökade bränsletrycket och tankade etanol? | |
|
Ska precis köpa mig en gammal 320 e30 för att just turbokonvertera så denna tråden tänker jag följa.... Finns det inte någon som redan gjort allt detta som kan lägga upp en gör-det-själv- tråd om turbokonvertering ala´snikmodell... Föar att söka å läsa här på forumet blir man bara extremt snurrig av BMW 525 - Audi S2 |
|
| Håller med.. man blir ju inte riktigt klok av att söka och försöka få ut nått av det.. men dom höll ju på med en FAQ förut men jag undra vad det blev av den | |
| men hallå SÖK!! Har själv ett sånt bygge... finns trådar att läsa om det i många många timmar! | |
|
De e just det, har ingen lust att läsa i många många timmar..... En tysk bil går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera.... |
|
| nä men skriv de du letar då... tex m20 AND turbo osv... finns ju många trådar om hur man gör ifrån början.. | |
|
jag kör med LMM: 535:ans Spridare: 535:ans Turbo: td03e Saab 900 tror jag det är IC: fiat coupe Komp: Orginal Ladd: 0,6bar Grenrör: konvertera orginal max 210hk min bil är lättad och jag kör med M&H 235er så tar jag en E36 M3 SMG med 2 billängder på 210m. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.