|
|
|
|---|---|
|
Nån site eller liknande där man kan handla sådana för att regga om diesel-kombin till lastbil och blåsa staten på en massa STRAFFSKATT? Mvh //M(arkus) | |
| tv4 brukar ha annonser på sidan 530 dieselbilar. dom ligger längst bak ja köpte mitt av killen i torsby kommer ej ihåg priset. | |
|
Bygg själv. Några timmars jobb samt mtrl för 400-500kr. Inga större problem. Ska regga min 525 tdsa touring till LB så fort jag får på ett nytt drag. m30 i e30 |
|
|
Någon som vet vad försäkringsbolaget säger om LB regade bilar som ändrats tillbaka? Pelle Bmw 525 TDS -95 BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
Om du reggar om till pers.bil igen så är det ok. Hade du däremot tänkt att köra utan galler men ändå lb reggat så blir det nog problem vid ev. olycka. m30 i e30 |
|
|
Tror eller vet du? Pelle Bmw 525 TDS -95 BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
Jag VET att det blir problem. Hur omfattande problem vet jag dock ej. m30 i e30 |
|
|
...och som vanligt finns det ju en massa "experter" inom detta område... (ingen pik till dig, m30 i e30!!) Se upp med vad du läser på internet ang. det, iaf! Men med sunt förnuft fattar man väl ändå att ett försäkringsbolag skrivit bort sig från allt ansvar ifall bilen inte är i besiktningskondition vid en olycka. Måhända att personskador ersätts, men jag har svårt att se ett FB betala ut pengar för ett fordon som egentligen inte får framföras... |
|
|
Camata) Jag är inte sur för ditt inlägg, men jag skrev "VET" bara för att följande har hänt mig: Hade en MB 300 TDT. LB reggad. Inget galler. Blev påkörd lite lätt i en dörr. Den vållande personens f.bolag ville inte ersätta mig i.o.m att min bil inte överenstämmde med reg. beviset. Tog inte upp någon vidare disk. med dem om detta då skadan var en bagatell på min bruksbil. Jag o. den vållande löste det själva. Undrar hur det gått om det varit mitt fel? m30 i e30 |
|
|
Jag tror säkert att dom försöker, men tror inte dom kommer långt vid en ev. tvist, i så fall skulle dom ju slippa betala skador på många bilar, hur många är det tex som som har däck mm som inte stämmer med typningen.För att inte tala om alla chipade Bimmers.Tror dom måste bevisa att avvikelsen bidragit till olyckan. Pelle Bmw 525 TDS -95 BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
Vad de menade var att jag framförde en personbil som i reg.beviset var en lastbil. m30 i e30 |
|
| Hur visste de att gallret inte satt där? | |
| Pratade med en bekant som arbetar som försäkringsmäklare, han sa att galler eller ej spelar ingen roll vid ersättning. Däremot så kan de värdera bilen lägre eftersom det är en lastbil, allt enligt honom. | |
|
Borde väl vara värd mer?:-) Pelle Bmw 525 TDS -95 BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
Vector) Den förtvivlade farbrorn som körde på mig skulle absolut ha dit polisen. De såg att det var en lastbil utan galler. m30 i e30 |
|
|
Var den andre helt vållande verkar det mycket otroligt att dom kan neka ersättning hans trafikförsäkring måste ersätta alla skador han orsakar, obs detta gäller endast om han är ensam vållande. Så här står det i LFs vilkor om vagnskaderförs.Försäkringen gäller inte om fordonet använts trots körförbud.Kan du göra sannolikt att skadan hänt oberoende av det som föranlett körförbudet gäller försäkringen. Kanske om du har något där bak som ramlar fram på dig och du kör av vägen så beror det på saknat galler knappast vid en "vanlig" kollision. Pelle Bmw 525 TDS -95 BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.