AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.066

1-serien populär

Sida 1 av 2
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
har under några dagar haft nöjet att få ha en 120i som lånebil.
Var lite skeptisk till en början, men vilken rolig bil att köra.
jag fick ett habegär direkt den är rapp smidig och fartresurserna finns där. Till och med karossformen tycker jag är läcker nu.
Betydligt fräckare än e-90:an
så jag började så smått att söka lite på beg fronten men upptäckte att det inte finns så många exemplar .
är alla så nöjda att de behåller dem eller vad .
Blir det en andrabil blir det en sån . Men det är klart det är mycket pengar för en leksak men vore skitkul på vintern.

man är ju inte sämre än man kan ändra sig

mvh
IQ
359
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Hade en 116 som lånebil i ett par veckor och jag avskydde den. Nu kan det i och för sig ha varit något fel på det exemplaret (borde varit det...) eftersom antispinnet gick in och dämpade KRAFTIGT när jag trampade på i 70 på 4'an rakt fram, torr väg och hyggliga däck. Borde nog ha klagat, vid närmare eftertanke. Nåja, för sent nu. får väl prova igen någon gång. Gärna då en 130 med M-chassi :-)

"Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt"
Hagbard Handfaste
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Har lånat en bekants 120i och jag säger bara brrr..Aldrig mer, kan bara inte gilla den modellen.

hjorten
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
I Sverige har jag inte sett så många ännu, men nere i södra europa, Italien, Frankrike, Spanien...har jag sett en hel del!

------
Länk
Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Hade nyligen en 118 som lånebil, och det var en trevlig bekantskap. Storbilskänsla tycker jag. Bra gång på motorvägen och riktigt trevlig att köra. Mersmak, helt klart. Frågade direkt om 130:n och en välutrustad landade på ca. 400.000. Klart prisvärd tycker jag.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Körde en 116i lånebil och den var mycket bättre än väntat.
Den säljer sämre än väntat. Vore det inte för den höga midjelinjen och lite sämre kvalite i inredningen så skulle jag köpa mig en 130.

No More Limits!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vänta till 1-serien coupé kommer. Om man få tro på något på de bilder som florerar på nätet så kommer den bli sjukt läcker.

Och ja, 1:an är väldigt het som begagnad.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har kört 120d, den var superrolig!

//Schnitzer

acey,

Det senaste jag hörde var att det inte skulle bli någon coupéversion av 1-serien... Har du ny och bättre info? :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kalle Hansen: Körde inte Autobild (tror jag) versioner av "M1" i coupéutförande? Autobild har väl iof inte alltid rätt, men om M1 kommer i coupéutförande vore det väl nästan konstigt om inte det kommer en 130iC?
Personligen tycker jag att det är en cool bil men jag har hört att den säljer sämre än vad BMW hade räknat med. Någon som vet?
Den säljer inte på långa vägar som BMW har räknat med. Den är helt enkelt för dyr speciellt till den målgrupp den riktar sig till, enligt dom på Bmw jag talat med.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det var väl likadant med Compact om jag minns rätt. Den gick väl inte heller så bra?

Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Snälla jämför inte ettan med compakten bara namnet ger mig rysningar.

Tycker att ettan är en sån unisex modell, till och med tanten fick nåt vått i ögonen när hon såg den. Så ny ryker väl cabben om cupe´n håller vad den lovar.
Men visst är den lite dyr 50 papp mer för en 118 än en liknande golflåda.

mvh
Compacten är en klart bättre bil än ettan.
Det enda som skiljer från en E46 är det avhuggna bakpartiet och andra lyktor fram.

No More Limits!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det går inte att lansera ut en 1-serie för ca 200000kr, helt enkelt för dyrt för att fånga den målgruppen som normalt inte köper BMW. Dessutom för ointresant för dem som har råd, då köper man hellre en "riktig" BMW typ 3 serie som inte kostar många kronor mer i basutförande. Ska man fånga nya kunder måste helst 1-serien hamna kring 150000kr, eller max 170000kr. Det är för stort glapp mellan andra alternativa märken vilket gör att folk väljer dem istället, BMW har misslyckats med att göra en "folk BMW", kompakten var betydligt bätre i försäljningssammanhang, jag kommer ihåg att den kostade 150-160000kr kring starten och det lockade, även om det var i överkant det med. En "fjutt BMW" måste vara billig, den borde marknadsföras som ett mycket billigt alternativ att köra en ny BMW men ändå ha körglädjen gemensam även om hela bilen är lite sparsamt utsmyckad i övrigt, som kan ge folk mersmak så de väljer de mer klassiska större modellserierna vid senare bilbyten.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Fast om man sänker priserna börjar man urhålka vaumärket. Se bara på Mercedes... Det behövs kanske ingen folk-BMW?

Micke K. Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tyvärr verkar både MB, BMW och Porsche tro att de enda som tycker att varumärket urhålkas är entusiasterna (som är få till antalet). Det företagen gör, och ska gör, är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Detta blir tydligare och tydligare tycker jag. 116i hade säkert kunna vara 20.000 billigare utan att varumärket urhålkats mer än det gör ändå (med hela konceptet 1-serien).
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Lånade en 116i för ett tag sedan. Tycker den var smidig och rolig att köra. En 120 med lite mer drag hade dock inte skadat.
Indirekt så har dom sänkt priset nu. Dom har kampanjer på ettan där något av paketen ingår och nått tillbehör,

No More Limits!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.