|
|
|
|---|---|
|
Jag hade tänkt köpa en BMW 325 [E36]... men vilken ska man köpa egentligen. Ska det vara automat eller manuell växlad? Fördelar & Nackadelar? | |
325Ci |
jag har en automat..tycker jag e hur gott som helst.. men jag vet att MÅNGA andra tycker att manuell e bättre..provkör nårra manuella o nårra automat o kän efter själv vilken du tycker är bäst.. lycka till!! |
| Men är skillnaden stor vad det gäller bensin förbrukning? | |
|
Hej!jag tycker att BMW's manuella lådor är SÅÅÅÅ härliga. Varför köpa automat då? Mvh Janne. |
|
|
Hej! Jag tycker att känslan i BMW's manuella växellådor är SÅÅÅÅ härlig att automatlåda inte är något att stå efter... Men som i alla tycken så är ju smaken som baken. Vad gäller bränsleförbrukning brukar automatlådorna ta en smula mera. Moderna automatare har dock blivit mycket bättre på den punkten. Mvh Janne. |
|
|
Hoppsan!så det blev!!!!! Mvh Janne. |
|
|
anledningen är att jag har hittat en BMW 325 IA [E36] för ett bra pris.... Men är 4 stegs eller 5 stegs autmatlåda? |
|
|
Ska vara 5-stegs i en 325 E36 så vitt jag vet. Mats E BMWCS 3050 |
|
| hur är accelerationen (draget) mellan manuell och auto... (på främst en bil som har ca 190 hästar....) | |
|
El manuello vinner i alla lägen... bara till att varva på! Me Be M3 Wannabe! =) |
|
| En manuell är något snabbare om den körs av en van/skicklig förare, men ju fler hästar man har desto mindre blir skillnaden... | |
|
Jag tror inte 325:an blir speciellt pigg med automat,den har ju en ganska "högvarvig" karaktär o den blir nog hämmad av automaten. Mvh Janne. |
|
| Enligt modellguiden här så skiljer det c:a 0.8 sekunder till 100 mellan manuell och automat och då förutsätts att bilen växlas korrekt när det är manuell, så skillnaden är inte jättestor... | |
|
visst är det skönt med Automat.. men inte lika roligt som med manuell låda.. så kör MAnuell :) de tycker jag King of the road |
|
| Tack grabbar... tror att jag har ändrat mig angående ett köp... ska vänta tills en manuell dyker upp... | |
Moller |
Manuell så klart. Automat är för kärringar |
|
Automat är det bästa tycker jag! Hänger med en manuell låda jävligt bra. Har en Volvo 854 T5 automat med 300Hk den går kanon fint. Har haft en 325iA -93:a jätte nöjd med lådan där... Säger bara en sak automatare 4 ever........ //TobbE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.