|
|
|
|---|---|
|
Bilen gick bra men helt plötsligt under färd så dog den. Bränslepumpssäkringen är hel. Någon som kan ge ett tips på vad som skulle kunna vara boven i dramat? MVH Fredrik | |
parolof |
hur dog den? som om tändningen slagits ifrån=tvärt, eller hostade och puffande?? |
|
Inget host och puff, snarare som om bränslet slogs ifrån direkt! Bilen står just nu på en BMW-verkstad men tyvärr hittar de vid genomgång inget "riktigt" fel då de gick in med datorns hjälp. Någon som har råkat ut för samma sak tidigare? |
|
|
Jag har råkat ut för samma sak, flera ggr. Jag har en E36 -97. Har lämnat in den på en inspection 2 men det löste inte problemet, och de hittade inte nåt fel heller. Hittar din verkstad nåt så återkoppla gärna hit till forumet |
|
|
Hej, en polare råkade ut för att hans bil dog under färd, detta var en 528 e39. På bmw sa dom att det var bränslepumpen som lagt av så vi bytte den, men med samma resultat som innan. Men då upptäckte vi att kabeln till pumpen var på väg att gå av så den glappade, och det var felet. Kan vara värt att kolla. PB |
|
|
Tack så mycket för tipsen! |
|
|
För framtida FAQ sökningar på detta problem kan jag rapportera att felet låg i en trasig insprutningspump. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.