AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.582

Gnek från rutan E-61

När rutan är helt uppkörd så gnekar det från rutan,nästan som om det är spänningsgnek.När jag kör ner rutan en milimeter så försvinner gneket.Är det något som har något bra tips på vad det kan vara för fel.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Spänningar i dörren. Det finns en teknisk bulletin om det hos BMW, lämna in och få jsuterat är mitt tips:)
Asken
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Nja, inte hela sanningen.
Huvudorsaken till problemet - och tro mig, jag HAR det på min pckså! - är filtmaterialet i dörrlisterna som gnisslar när dörrarna är stängda och rutorna uppe.
Dett finns en servicebulletin om detta, och jag skall lämna in min för nya lister nästa vecka. BMW knorrade inte ett dugg när jag nämnde det - det är ett välkänt problem på E60/61.

Det lustiga är att när listerna blir blöta, tex genom biltvätt eller regn, så försvinner ljudet direkt! Och skillnaden är väldigt stor, för då hör man med en gång hur tyst denna bil *egentligen* skall va :-)

Tusen tack för tipsen får ta och lämna in bilen så fort som möjligt för det irriterar fruktansvärt.
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Lämna in för rengöring och "uppsmörjning" av dörrlister, brukar hjälpa fint.

/Krille

Min bil: Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Rollof: inte lämnar man väl in en bil för att få smöjt dörrlister? de gör du själv på 1 minut ju...

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
men iof.. har man pengar så... vore jag onödigt rik så hade jag haft nån att torka mig i röven på dass :P

Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Spajjis:
BMW-verkstaden smörjer ju inte dom med grönsåpa precis...

Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Spajjis:
BMW-verkstaden smörjer ju inte dom med grönsåpa precis...

Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Har man fri service är det väl knappast så att man mekar själv. Har man pyntat ~400 000:- för enb bil så skulle jag aldrig tveka att låta de som sålt bilen fixa den.

__
BMW - When you need power and comfort.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den gamla 535dAtn, innan den lämnadestillbaka, hade detta problem och BMWverkstan löste detta genom att lätta på ngt och montera om det inne i dörren....
Asken
Gr
56
Griffin
523 iT - 98
har haft samma problem på min E39:a. Lösningen för mig har varit att vaxa den yta som tätningslisterna lägger ann emot. jag trodde först att det var späningen i rutan som var problemet, men när jag hade vaxat så försvann alla irriterande ljud - åtminstone på min!

Mvh
J
Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Griffin:
Just det! Är det jag har (försökt) förklara.

/Krille

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Min bil började knaka i dörren i somras och det gick bort när man tog ner rutan halvvägs, men det är väl nåt annat? Dörren måste justeras antar jag. Det knakade vid belastning.
Lämnade in bilen i fredags och bytte lister och gnekljudet är borta.Tack för tipsen.

//Amerikansk X-5 surrogat ägare
otroligt att en ny dyr bilmodell som kostar massor av pengar gnekar i listerna, Jag tycker att kvaliten på BMW har börjat avta.
Min egen E34 har inga såna grejer för sig och den är gammal. Den är tyst och trevlig. E34 blir min sista BMW. Både Peuget och Mercedes har mycket trevligare design på karossen än E60.

Bmw är rätt okey!!
Jag tycker det är bra att BMW tar sitt ansvar och åtgärdar problemen utan mankemang.Nu har jag ju fått tillbaka en problemfribil.

jo
70
joke
535d -09
125d -12
...peugeot...

"köp en peugeot, så får du gå,
köper du två, får du gå ändå"

Diesel-Framtidens melodi / JK
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
joke:

Är det inte som så, att Peageot är bilen för två, en sitter i och en skjuter på?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.