|
|
|
|---|---|
|
kan inte öppna min baklucka med handtaget så det går endast med nyckeltryck, nyckellåset är väl antagligen full med skit. har någon ett bra tipps på hur jag fixar detta.... både handtag o nycklellås e39 sedan! en gång BMW, ALLTID BMW!! | |
|
Länk Du har inte "kulsprutesymptom" då? Ta bort klädseln på insidan av luckan så kommer du åt att undersöka/demontera. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla gummiläppen som du trycker på, har den halkat innanför kanten så påverkar den microswitchen hela tiden och det är en impulsfunktion för att öppna den, kretsen måste öppnas och slutas för varje öppnande. Nyckellåset får du nog dränka med olja av nått bra slag som löser och tränger in Weidec eller nått sånt är mycket bra för att lösa upp. men räkna med att det tar några ggr innan det funkar. ///MVH Hasso Länk |
|
ska kolla det under helgen! ni (Udo o Hasso) verkar vara inne "rellativt" ofta och besvara frågor mm. det tackar man för!! mvh mattias en gång BMW, ALLTID BMW!! |
|
|
Lite mer illustrerad version: mekartips Råkade själv ut för fenomenet, två gånger! :-) /Hammar |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sorry Hammar hade glömt ditt fina mektips, jag har bara råkat ut för det en gång än :) ///MVH Hasso Länk |
| Nu har vi samma symptom - går att öppna luckan med tryck på nyckel, knappen i bilen och förståss mekaniskt med låset. Men, ingen reaktion vid tryck på "handtaget" på luckan. Demonterade microbrytaren och felsökte med en multimeter, och den var hel. Hur går jag vidare? | |
| Har samma problem här, vore skönt om det gick o fixa hyfsat smidigt. Jag hittar inte det under mekartips, nån som kan länka? | |
|
Mitt problem löste sig genom att kontrollera att inte gummit trycker mot microbrytaren. Se mer här: Länk - Jag håller på att göra om sidan så du behöver klicka på bilden och lägga till "old/" i adressen direkt efter ".se/" för att se bilden. |
|
|
Okej tack för länken hammar men det är inte problemet på vår bil. Gummit ligger som det ska och man hör att brytaren arbetar rätt och den fungerar. Felet ligger någonstans mellan brytaren och öppningsmotorn, frågan är var. Vad jag ser går kablarna ut från luckan och in i bilen. Till någon styrcentral? Som sagt, alla andra öppningsmetoder är brukbara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.