|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ! Har ett motorbekymer jag vill ventilera lite med er här på forumet . Bilen är 728-00 med manuel låda. När motorn startas kall och körs från A-B (oavsett sträcka) har jag inte känt några problem, men om jag stannar längs vägen i något ärende efter att drift tempen har uppnåtts så blir den väldigt trött under 3000rpm. Jag har konstaterat att luftmängdsmätaren mäter väldigt hög insugsluft , i princip lika hög som motortempen efter en stunds stillestånd (ca70). Det är ju kanske inte konstigt då om tändingen sänks för att kompensera(+ bränslekorrigering), men frågan är varför den mäter så hög temp? Efter en längre tids körning sjunker den uppmättalufttempen,och bilen går bättre igen. Kanske är jag helt ute och cycklar , men faktum kvarstår .Bilen är ofta trött när den startas varm. Känner någon igen problemet och har tips på åtgärd? Mvh Janne | |
| Den som först kommer på lösningen vinner en resa till ...brus...störning...brus.... | |
|
Kan tala om för mig själv då ;-) .Att det var givaren som sitter på termostathuset som dels läckte en aning plus att den mätte fel. Troligen kortis i den. |
|
Paap Reeder |
... visst känns det bra med ett sådant mek! Grattis! MVH /// Paap R |
|
Tack! Ja absolut, kan passa på att tacka Hasso också för ovärderlig hjälp. Mvh Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.