|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått problem med min 325i e21. (En 323a jag monterat M20B25 i med motronic) När jag får igång bilen går den oftast en stund, ca 5min om jag gasar mycket. Kör jag däremot lungt så börjar den strula med en gång. Det som sker när den går dåligt är att bilen blir helt orkeslös, baktänder, samt smäller om avgaserna. Tomgången blir också dålig, ca 750-800 varv. Efter en stund så går den inte alls utan självdör, oavsett om man gasar eller inte. Det jag hittils kollat är: -Soppatrycket vid spridarna är 5,7bar, och den behåller trycket även efter man stängt av pumpen. -Det kommer ej bensin ur bränsletrycksregulatorn, oavsett varvtal. Dvs det kommer ingen bensin ur returen. -Gnistan är jättefin. Jag misstänker att den får för mycket bensin och därför surar ihop. Man kan öppna tryckregulatorn manuellt med en skruvmejsel, så den öppnar. Vacuumet i insuget är också bra. Avgasröken är helt genomskinlig och fin. Hoppas nån kan hjälpa mig. Mvh Johan. | |
|
Låter som om BTR:en har lagt av, det ska ju annars komma soppa till returen... Så prova att byta den, kanske har du nån polare du kan låna av för att prova? /Niklas |
|
|
Kom precis från garaget nu. Jag har lyckats få bensin ur BTRen nu, den hade eventuellt fastnad. Däremot startar inte bilen iaf. Jag testade att dra ur sladden till LMM och då startade den nästan genast. Den gick naturligtvis inte jättebra, men inte jättedåligt heller. När jag kopplar in den igen så dör motorn nästan omedelbart om jag inte gasar, och då får jag samma fenomen som förut, den baktänder och ger avgasknallar, om vart annat. Jag testade att starta och stänga av motorn några gånger, men till slut ville den inte starta längre. Alltså borde det vara LMM som är trasig? Eller kan nånting annat inverka så det blir så här? Mvh Johan. |
|
|
Nu har jag testat med en annan LMM men den funkar fortfarande inte!!! Nu börjar jag tröttna.... Nån som vet vad det kan vara? Mvh Johan |
|
| Det man antagligen kan konstatera är att bilen får för mycket bensin, kan det inte vara bränsletrycksregulatorn som spökar??? ta loss stiften efter att bilen baktänt och går dåligt och stannar..är något av dem blöta är saken klar att din bil fått för mycket bensin. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.