|
|
|
|---|---|
Hälge |
Tjenix. Har kopplat in både dvd spelare samt skärm till min gamla E30. Mitt problem består i att både dvd spelaren samt skärmen skall kopplas till handbromsens pluspol för att överhuvudtaget fungera? Jag har ej ens en pluspol till handbromsen. Hur går jag tillväga? finns det andra sätt att koppla på så att systemet fungerar även under färd. Tacksam för tips. Dvd:n är en Pioneer SDV-P7 samt Pioneers skärm AVD-W6210. |
Xicaxo |
kan du inte koppla den på tändningens, eller stereons + ? ska ju inte spela någon roll var du får + ifrån.. huvudsaken är att den får ström.. har jag fel ? |
Hälge |
Tror ej att det går att lura systemet så lätt? sedan framgår det det ej heller med vilket voltstyrka handbromskabeln till dvd & skärm skall matas? |
| "systemet" kan inte skilja på plus och plus men en kontakt till handbromsen har du och om den inte ger plus signal utan jord så kan du styra ett relä med den jorden istället så får du rätt funktion. | |
| Hehe jag tycker det där låter som en säkerhetsspärr för att DVD endast ska strömmatas då handbromsen är åtdragen. Är nog ganska säker på att du kan mata den anslutningen med godtyclig annan kabel som innehåller 12V. | |
| Ta strömmen ifrån "ciggladdaren" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.