|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått tag på en hemmabyggd portad låda på 65L. I den sitter ett GAS Silver 12" element på 350w och 4ohm. Verkar vara ett rejält bygge, stoppning på alla innerväggar. Passar precis i bakluckan mot ryggstödet. Han vill ha 700:- för den... Ska man slå till? Hur pass kraftigt steg behövs för att driva den? Jag har en 2-kanalare på 2x125 w som jag haft till 6x9 förut. Maxeffekt: 2x100 W max 1x250 W max Effekt RMS 4Ohm: 2x50 eller 1x125 WRMS bryggkopplat Delningsfilter: 50-250 Hz hög och lågpass Frekvensomfång: 25-25000 Är detta för klent för att driva baslådan va? Min bil: Länk | |
|
Vad är det för märke och modell på slutsteget? 125W e lite klent men funkar. |
|
|
Alltså... Vad vill du uppnå? Spela högt eller spela välljud? Detta är de viktigaste frågorna du själv ska besvara. Jag resonerar så här: Köper du bra grejer behöver du inte fundera på effekten. Den räcker alltid till för att göra dig nöjd. 1X150 watt kan räcka långt om grejerna är bra. Köper du dåliga grejer blir du aldrig riktigt nöjd oavsett hur hög effekt grejerna har. Slutsats: Istället för att gå efter effekten ska du gå efter fabrikat och modell/serie på grejerna. GAS hör inte till de bättre grejerna. Tips: alpine, mtx, focal, dls osv. BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Ok... Tack för tipset! Min bil: Länk |
|
| Dvs: Du får vad du betalar för! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.