AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
984

Tappar minnet i komfortstolen E39.

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej alla Bmw entusiaster. Har ett litet problem med minnet i min komfortstol. Vid ett par-tre tillfällen har de 3st förinställda minnena raderats. Det enda som fortfarande justerades in var sidospeglarna. Stolen samt ratten rörde sig inte en milimeter. Jag ställde in stolen i olika lägen och sparade på nytt, allt funkar. Har för mig att jag läst på forumet om någon minnesmodul som ev. kan vara problemet. Var sitter den? Kostnad? Troligt att den är problemet?

Tacksam för råd och tips:)

Vh/ Kermit.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Stolsminnesmodulen delas också med ratt och spegel inställning
funkar dom ?? prova att göra en batterireset, bägga kablarna av från batteriet , lägg ihop + o - kablarna några sekunder, vänta ca 20 minuter innan du sätter tillbaka dom på batteriet. Det nollställer div minnen som lagrats och syntax error om du har tur.
Samt kolla så att alla knappar går lätt och smidigt på stolarna.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hasso: Ratten fungerade inte men backspeglarna ställde in sig. Alla knappar funkar smidigt och stolen rör sig utan hinder. Nu när jag har ställt om minnena igen fungerar de som de ska, men detta har hänt vid åtminstone ett tillfälle tidigare. Får prova att göra en reset som du föreslår och se ifall problemet uppstår igen. I sådana fall är det väl bara att byta minnesmodulen. Tack för tipset:)

Vh/ Kermit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.