|
|
|
|---|---|
|
Har länge dragits med ett gnisslande/jämrande läte från vänster hjulupphängning. Har kollat allt.... utan att hitta något. Besiktigade bilen idag (0 poäng) och bad gubben kontrollera berörda delar extra noga. Han hittade inget utan tyckte att bilen var ovanligt fin. Är det någon som har eller har haft något liknande? Alla erfarenheter mottages, jag blir galen!! /Kristian | |
|
Är du säker på att det kommer ifrån hjulupphängningen. Jag tycker det låter som gnissel o gnek. Det blir så på gamla bilar (Även om det är en BMW) Det kan ju komma från vilken konsol som helst där bak. Kan vara avgassystemet som ligger och "äter" på något. Det är bara en gissning men skulle tro på det framför hjulupphängningen. |
|
|
Tack för tipsen. Men jag har kört med halva inredningen borta utan resultat... Har precis bytt avgassystem, vilket inte medförde någon skillnad (på oljudet). Provar vidare..... /Kristian |
|
|
stötdämparen kanske ? |
|
|
Det kan vara dämparen. Den är svår att konrollera. Har provat att motionera den när bilen varit upphissad, utan resultat. Ska försöka att skärma av den och se om det blir tystare. Synd o chansbyta när den fungerar utmärkt! /Kristian |
|
|
Hade också ett sådant ljud och det visade sig bero på stötdämparfästet vänster bak. Det är det övre fästet, en gummibussning. Man måste kanske skruva av stötdämparen för att se det men det är ju inte så svårt. Bytte för 2 veckor sen och nu är hon tyst som en mus, förutom det obligatoriska gneket i stolarna då förstås. /Tuve |
|
|
På min förra bil en 325im-89 så bytte jag stötdämparefästena utan resultat, det visade sig vara en större bussning i bakvagnen, har för mej den håller fast bakvagnen i karossen, det hjälpte med att lossa en mutter samt tvinga in lite smörjmedel imellen bussning och skruv/mutter! Sedan var det tyst å fint igen inget gnissel och gnek längre.... Mvh Tobbe |
|
|
Bakvagns bussningarna kostar 1572kr och byta hos BMW inklu arbete och material.. Jävligt jobbit och göra det själv kan jag säga,du måste ta ner hela bakvagnen!! bengan 2,7L M20 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.