AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.002

Lågmilare ooooja,,,

Sida 1 av 3
Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
Hej !

Värt att kolla upp milen ordentligt har jag lärt mig efter min resa..
Fick erbjudande att köpa en direk importerad BMW 540-98 skulle vara en lågmilare , men efter att fått vänta hela min semester på denna bil med diverse stryl, och när den sent om sides visades upp vart jag lite "paff " över hur lite den hade gått ca 10700. Så allt såg lite för bra ut , förutom att bilen hade lite väl mycke märken av stenskott som givetvis skulle lackas om till samma pris.
Och intyg av BMW skulle det ordnas och gjordes ,men förmodligen endast på ljusmodulen. Då sökte jag upp BMW själv och bad de hjälpa till att kolla upp bilen.Och då fick jag fram helt andra uppgifter. Bilen hade gått sina första 2 åren redan mycke över vad den stog nu på.

Så det kan löna sig att betala några 100 lappar till BMW och får det kollat ordentligt...

MVH// blek semesterlös Helena
ägare till Titanic cykel :-)
Välkommen till forumet. Vilken bil är det, hur långt hade den gått vid senaste garantiåtgärden och när var det?

Flåklypa
Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
540-98
2001- senaste på den är 143713
och ingen jag hittade från dessa annonser.
mvh// Helena
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Välkommen till forumet!

Skönt att du upptäckte fusket i tid!
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Välkommen!
Kollade du bilen på en firma? Namn?

DANNE
Min bil: Länk
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Dessa jävla importmyglare, helt otroligt, de blir bara värre och värre...

hutz1975
Hjärtligt välkommen till forumet

Alltid extra roligt när det kommer fler av det kvinnliga könet

Mvh Jimmy Carlsson
Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
Hej!

jag fick kontakt genom en bilannons med en privat person som importerar bilar fr tyskland inte genom någon bilfirma.

bilen kollade jag upp genom BMW Group stockholm

Mvh// Helena
Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
Tack!
vissa av oss kvinnliga könet önskar ju oxå att köra med mera än shoppingvagn och cykel :-)

söker fortfarande med ljus och lykta efter en 540
Nått har man ju lärt sig

Mvh//Helena
andha45
kombi el sedan? aut el man?

du kommer få god hjälp här på forumet att hitta en bra bil!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Helena, har du någon länk till annonsen som ledde till kontakten?

Instämmer med Jimcar, alltid trevligt med nya medlemmar av det täcka könet och inte bara det otäcka ;)
Ac
383
Acous
e21 318i -82
hahaha, den var bra...:-)
Visa användare
40
Helena
550iA Touring-07
Det jag söker skall vara Touring/ steptronic / Navi / komfort el sportstolar / Och inte äldre än fr 1998

kanske inte så lite krav :-)
Helena: Mycket bra att du rapporterar här vad som hänt. Beskriv gärna bilen mer så andra vet vilken det är och slipper bli blåsta av den typen.

Jag har själv importerat en del bilar och blir så trött när intressenter är tveksamma till hur ärlig man är tack vare att det finns så många rötägg som förstör för oss ärliga
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Fan vad trött jag blir på dessa jävla myglare..givetvis så kan man spara mycket frustration att på alla tänkbara sätt kolla upp en bil noga innan affär.
Lägg gärna ut en länk och varna för denna bil..
och varmt välkommen till Autopowers forum!

Just real M-power
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
andha45
99:an på powerbörsen för 155 har jag varit och tittat på och kört. Den är superfin, saknar dock navi men tycks ha det mesta i övrigt. Tror inte du hittar en finare än den, mer pedantisk ägare får man leta efter...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Rent generellt så finns det inte en nyimporterad 540-98 med 10.700 mil ärliga mil på mätaren i Sverige. Nål i en höstack.

Bra jobbat Helena man önskar att alla sveriges bmwköpare av nyimporterade bilar gjorde som du.
Men tyvärr så livnär sig allt för många i "hästhandlarbranchen" det finns inga seriösa bilhandlare oavsett hur många vimplar dom har, dom ska bara tjäna pengar.
Man blir alltid lurat mer eller mindre.
Välkommen till Autopower.

///MVH Hasso
Länk
andha45
hasso har tyvärr rätt. Mindre importbilsfirmor = nästan alltid skruvade bilar.

Den jag ref till nyss på powerbörsen har en idealisk historik då den importerats direkt från aukt BMW-åf i Ty av en privatperson, samt har haft en ägare i Ty och är kollad mot garantidatabasen. Bilen såldes nyservad med 1 års EuroPlus och har sedan lagats ett par ggr i Sverige på EuroPlus bekostnad. Helt omöjligt att få till det med en skruvad småhandlarimport.

Flera tyska småhandlare jag träffat har antingen sålt skruvade bilar (ej utannonserade i ty dock - det vågar de inte) eller erbjudit skruvning. De säger att det är "mkt vanligt" att sv småhandlare vill ha "mätarservice".

Mitt tips är: Köp en bil direkt hos en sv el ty märkesåterförsäljare, eller av någon som importerat den direkt från en aukt återförsäljare i tyskland utan mellanhand. Har bilen bara 1 ägare i Tyskland innebär det en ytterligare trygget. Risken med detta tillvägagångssätt är sannolikt lika liten som om bilen köps hos BMW i Solna.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag vet en BMW Åf i sverige som haft en skruvad 323 e46.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Återigen, jag förvarar absolut inte mindre "hästhandlare", men lita inte på att BARA små firmor ställer, jag har fakta på firma med 3-400 bilar i lager som ställer sina mätare. Men visst är det surt, det ger oss hedliga "egetbehovimportörer" dåligt rykte när vi ska byta bil...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.