|
|
|
|---|---|
| Man hittar typ en BMW E60 545 för ca 320.000 € och den har gått lite. Varför säljs den så billigt? Är det fel på den? | |
| 320.000euro var i dyraste laget:) Var ner i april till Sthlm och köpte en Svensksåld 545 touring med SMG som bara hade gått lite drygt 2000mil av Handelsbanken finans för lite drygt 400tkr till firman,så dom kanske har sjukit så lågt i Tyskland. | |
|
Den billigaste E60 545:an kostar 30400 och är utlagd av den kända engelska bedragarligan. Samma möster på alla deras annonser Bilen är EXTREMT billig, bilderna är alltid tagna i USA på bil med fyrkantiga skylthållare för USA-regskyltar och texten är på engelska i annonsen men hänför sig till en stad i Tyskland och telefonnumrena är ofta helt uppåt väggarna konstiga eller finns inte ens ! Näst billigast på 32000 euro har exakt samma kännetecken på bedragarannons som ovanstående Nästa på 32899 är exlusive 16% moms ! Den på 36900 däremot verkar som den är seriös och därigenom billigast just nu |
|
| På vilket sätt bedrar dom folk? | |
|
När du kontaktar dom och är intresserad kör dom världens snyfthistoria och vill att du skickar ca 25% av pengarna på den extremt låga summan för att täcka förskott och transport. Sedan lovar dom att skicka bilen till dig och du behöver inte betala resten förrän du hämtat ut bilen och kollat igenom den Naturligtvis kommer aldrig någon bil och du är blåst på dom 25% du skickat till dom. Jag försökte en gång att få hämta den själv hos dom i England men det var naturligtvis omöjligt p.g.a mycket suspekta skäl Dom har förekommit ett år ca i stor mängd på autoscout24.de och numera även på mobile.de Senast förra veckan dök dom upp på traderamotor.com och TV-programmet Plus hade ett inslag om en tjej som blev blåst av dom på västkusten Maila att du är intresserad så får vi se vad dom kör för snyfthistoria den här gången Har själv fått 2 olika historier som var helt otroliga Kunde vara kul om du klipper in dom här sedan. Jag har tyvärr inte mina kvar. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Div motortidningar har haft artiklar om detta också och det finns beskrivet här på power också, där en mycket suspekt försäljare blev rätt hårt ansatt av forumskribenten. ///MVH Hasso Länk |
| Teknikens Värld har skrivit en del om bluffarna.Tror det stod lite i senaste numret. | |
|
Jag har sett till att ett flertal av deras bluffannonser försvunnit från autoscout24.de efter att ha vidarebefodrat mailkonversationen med ligan till dom ansvariga på autoscout24.de Jag är dock lite förvånad att det finns så otroligt många annonser ute från dom och att dom inte raderas direkt. Dom är ju så otroligt genomskinliga och följer samma mönster allihop ! |
|
| Jag har mailat dom nu *s* | |
|
Några snabbt upphittade exempel på deras bluff-annonser Länk Länk Länk Länk |
|
|
Jag har nu fått svar. Se nedan: Hello, Thank you for your interest in purchasing my car. I have worked in Germany for the past 6 months and I purchased the car there. My company wanted me back home, so currently I'm in UK. I didn't bring it home with me because the car's steering wheel is on the left side, and so it's difficult driving it around the UK. The vehicle is in good condition, has no technical damage at all, no scratches or dents, no hidden defects, no smoking, remaining warranty available. It's fun and robust to drive. Technical inspection and emissions testing is passed and stamped as well. It has title of ownership, cleared of any obligations or fees and comes with all the documents you need to register it. The car is now located at the Mobile.de warehouse in Kleinmachnow and they will act as a 3rd party for our transaction. It will be shipped to your location and insured by Mobile.de. You will not have to pay additional taxes for this (VAT reclaimable). To be able to receive or pick up the car you'll have to make a refundable bank deposit. After you inspect the car if anything seems wrong you'll be able to receive a refund from Mobile.de. Please send me your full name and shipping address to forward them to Mobile.de. They will contact you with more details. Thanks for your interest, please feel free to email me any questions you may have. Respectfully, A. Williams |
|
|
Tror nog att mobile.de blir överraskade att dom har ett lager... Skicka mailet till mobile.de's kundtjänst. ___ //Ulf |
|
| Nästan exakt samma text som jag fick på en annan bil men då hade ´han nyss gift sig och tagit med sig bilen till England och skatten var så dyr att registrera in den i England så det var billigare att sälja den inklusive fraktkostnader till Sverige !!!! | |
|
Har även mailat på olika bilar i Italien, samma liga/idioter där. Snyftis om att han var döv och hans fru hade gått bort mm mm mm. Det gick inte att hämta den bilen och betala kontant på plats den heller... Min morfar sa alltid: "-Är det för billigt för att vara sant, då är det oftast inte sant" Den devisen verkar gälla fortfarande! |
|
|
När jag mailade på en Corvette som stog i London med amerikanska skyltar var "hon" en äldre dam vars man gått bort nyligen och hon ville sälja hans bil snabbt men det var svårt att sälja en vänsterstyrd, bensinslukande USA-registrerad bil i England Supersnyftstory Jag erbjöd mig att hämta den hos henne 2 dagar senare med kontant betalning vilket "underligt nog" var omöjligt eftersom hon redan lämnat in den hos den transportfirma soim skulle skicka den till mig efter att jag betalat henne 25% av bilen |
|
|
Denna måste väl vara ett prakt exempel på bluff: Länk /Johan |
|
|
Japp. Alla klassiska kännetecken - Bilder tagna på en bil i USA - Postnumret finns ej - Staden finns ej - typ 10000€ under andra med samma bil - Texten på engelska - Bilen såld som ny i USA enligt chassinumret, tillverkad 09/2004 Skrämmande hur lätt det är att identifiera deras annonser Kanske mest skrämmande är hur många det finns från dom !! |
|
|
Kan nog inte mer än instämma med övriga, kom själv på kant med lite skojare när jag för ett halvår sedan skulle handla en honda s2000, bilen var ca 30000 kr billigare än övriga och billigast på mobile, gått lite och verkade helfräsch, när jag förutom detta kunde pruta ytterligare 20 papp på bilen efter många mail så var det ingen tvekan att handla.. pengar fanns och jag skulle bara hämta bilen, när jag ville ha en kopia på servicebok där chassinr stod samt ett nytaget foto på chssinr på bilen så blev det dock lite problem verkade det som... när jag dessutom spårade det mobilnr jag fått till Rumänien och staden de uppgett inte fanns var det bara att backa, hur bra historien han uppgav än verkade,... Min slutsats: köp bil till normalt marknadspris av kända handlare om man ska handla utomlands. Så slipper man bli besviken.. Mvh Mathias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.