|
|
|
|---|---|
|
Har läst massor kring telefonproblem. Jag har en trådlös orginaltelefon (Siemens) som inte tar sim kortet. Har testat med lite olika kort men fungerar inte. Denna modell verkar inte ha någon läsare ytterliggare i bak tyvärr. Har läst om 3 volt och 5 volts kort. Hur vet man om kortet är 3 el. 5 volt. Har mätt spänningen till telefonen i hållaren och det är 5 volt. Bilen är en -01:a 530 tycker den borde klara nya kort? BMW kopplade in sig med sitt verktyg men telefonen dök inte upp? Det går dock att ringa SOS då funkar allt. Stoppar jag in SIM kortet blir det ingen skillnad "Bitte setzen ihre karte in" och på MID "Karten eingeben". Vad gör jag nu?? 530 iAM T -01 528 iA -96 | |
|
Hör med Festlund här på forumet, han lyckades få sin att fungera. Hur vet jag inte. __ BMW - When you need power and comfort. |
|
|
Tack Limpur! Jag mejlar Festlund och ser om han kan hjälpa mig. 530 iAM T -01 528 iA -96 |
|
|
Jag har en trådlös i min och jag antar att det är samma telefon. Jag hade inga problem med att få den att fungera med mitt Vodafone tvillingkort. Detta kort är 2,5 år gammalt. I min fd E39 som var en 00:a så hade jag en fast telefon och då funkade inte kortläsaren fram utan jag fick sätta kortet bak. Kollade även bak i den nya men hittade ingen stans att sätta kortet så det fick bli under luren. ___ //Ulf |
|
|
Nu är felet lokaliserat......det var kretskortet i "Eject boxen" som var helt sönder erjat. Har läst en del om att man glömmer takluckan och att det rinner in vatten i telefonen. Har beställt en ny eject box så då ska det väl lösa sig. //Niklas 530 iAM T -01 528 iA -96 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.