|
|
|
|---|---|
|
asc lampan, handbromslampa, och abs lampan lyser alla samtidigt. vad brukar vara åtgärden när detta händer ?? vad kan man tro ?? kommer det kosta 4000-5000kr att fixa detta nu ? någon som kan mer om detta, VAD GÖRA ? ? ? | |
|
Om det bara var asc+abs som lyste borde det vara en abs-givare. Kostar runt tusenlappen att laga på BMW. /Jörgen -- Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang. |
|
| Säkrast är ju att åka till en verkstad som kan koppla upp sig och göra en felsökning. | |
|
samma problem för samma kille i den här tråden: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hade samma tre lampor lysande på min E46:a. Lämnade in bilen förra veckan: ABS-givare höger bak kapputtt..... Denna hade dom inte i lager??? Konstigt tyckte jag men det kanske är ett ovanligt fel. Nu är bilen inlämnad idag för byte av densamma. Kostar 805:- plus arbete. Dessa tre lampor indikerar när hela ASC/ABS-systemet är ur funktion vilket blir en logisk följd när en ABS-givare lägger av. // Jocke |
|
| Hade samma problem på min och det var ena abs-givaren bak. Jag rekommenderar att byta båda samtidigt. Jag gjorde det på ena sidan och efter tre månader fick jag samma fel igen och då hade givaren på andra sidan gett upp… | |
| Även på min E90 så fick jag fel att alla lampor lyste och det efter att jag spann loss på isig väg i en uppförsbacke. Tydligen pallar inte BMW vinter, suck. Jag har inte undersökt vad det är som är fel och skall göra det så snart jag fått vinterdäcken på och kan åka till BMW verkstad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.