|
|
|
|---|---|
|
Länk | |
|
Verkar rätt så bra iaf visserligen.. |
|
Hawar |
Ja, det är väl lika bra om de inte tillåter någon bilkörning alls istället. Om nollvisionen ska bli verklighet, de har verkligen inte fattat att det är inte bara hastigheterna som dödar, utan folks attityder ute i trafiken... blir så trött |
kilroy |
Bra länk...! Man får väl se hur 40 i stan blir emottaget... Mvh kilroy "En ungkarl vet mera om kvinnor än gifta män, annars skulle han också vara gift" |
| Det är 30km/h i stan(Stockholm) och det funkar bra för de flesta inkl mig själv. | |
| Sverige behöver mer flexibla hastighetsgränser, högre gräns vissa tider på sommaren och lägre på vintern. | |
| Det är inte nya hastigheter vi behöver i den svenska trafiken. Det är istället nya attityder och dom förändrar man knappast till det bättre med 10 olika fartgränser | |
|
Collin har lite bra åsikter ibland Länk mycket tycker jag stämmer. VV är en hög mer stofiler utan stake eller visioner är min åsikt. det är sellan det kommer något vettigt där ifrån, som tex 0 visionen, sätt lite rimliga mål istället och börja jobba därifrån. den mänskliga faktorn kommer alltid att finnas ju. |
|
|
30 km/h begränsning inne i staden tycker jag är ganska vettigt. Inte på de "stora" stadsgatorna. Men de mindre. Gator som inte har genomfartstrafik. Eller bostadsgator. Det vore man nog tacksam över om man hade egna snorungar på väg till skola etc. Eller när en själv ramlar hemmåt lördagnatt..... |
|
parolof |
För att hjälpa Nollvisionen på traven kanske vi skulle riva upp all asfalt, det borde få ned farten:-) |
|
Undrar vad det kommer att kosta oss skattebetalare att skylta om halva sverige med nya hastigheter ? Det var det ingen som tog upp i TV och tidningarnas raportage |
|
| Vore kul att se vilka hastighetsbegränsningar som gällde på 60 o 70 talet i vårt älskade fädersland?! Motorvägshastigheten 1960 med dåvarande säkerhet där bälte i baksätet var ungefär lika självklart som att Volov 740 vinner Car of the Year 2006 jämfört med säkerheten à la 2005 där småbilar är byggd för att mer eller mindre klara att köra in i ett berg i 250 km/h.., 110 km/h är 2005 är ett hån mot oss bilister. 30-40 i tätort, ok, det kan jag ta. 10-20 km/h mindre i stan är inget att säga om. , men på vår egna "kommunist"autobahn i sverige är inte 110 km/h en lagom topphastighet. 130 km/h vore lagom. Över det börjar det bli lite "farligt" när tempot blir högre,, Inte för oss som har ok bilar utan när en gammal dassig renault 5 från -92 försöker köra 140 eller om en Saab testar att köra över 100 nån gång,,, | |
Len |
I stället för att fundera hur fort man möjligen kan (klara att) köra, så kan man tänka på egen och andras överlevnad i stället......... Länk Men visst drabbas en del kvinnor av höga hastigheter också, ex. vis är de inte lika duktiga på att styra undan/i diket, när det kommer 325:or farande som projektiler genom natten..... Len |
| Tycker det verkar vettigt att sänka på många ställen i tätort och höja på fina motorvägar. | |
|
40km/h i stan och 120km/h på motorväg tycker jag låter rätt okey. Det är på motorväg man vill köra fort ändå. Att förse 13m breda 90-vägar med mitträcken för att sedan kunna tillåta 100km/h tycker jag låter utmärkt. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
Len |
För övrigt verkar den där Alhem vara en sympatisk prick: Länk Kanske är det så att han värnar om överlevnad längs vägarna... Len |
|
Jag hoppas att Alhem försöker bedriva opinionsbildande verksamhet från någon annan plattform än sin myndighetsperson. I en demokrati skall myndigheternas verksamhet formas av medborgarnas attityder, inte tvärtom. Om han är sympatisk vet jag ej, kanske trevligare i verkliga livet än vad hann framstår i artikeln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.