AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
563

Bromssystem med eget liv

Ha
2
Hank70
330I Touring -01
Bilen har åkt in & ut från verkstad sedan maj med utbytt huvudbromscylinder (2gr) samt kontrollerade ok som resultat, men problemet kvarstår.

Bromsen ligger på konstant(märks framförallt vid rödljus och parkering i svagt lut) och trycket verkar öka under körning, så pass att bromsarna börjat vibrera kraftigt vid ett par tillfällen. Bromspedalen känns stum nästan direkt när man rullar iväg, kan även höra ett svagt visslande/gnisslande ljud i vissa lägen (vet dock inte om det har med saken att göra).

Har läst i forumet om bromsservo,vacuum/bromsslangar,backventiler m.m men är för okunnig för att sätta det i samband med mitt problem.

Finns det någon idé om hur jag går vidare mot BMW-mekarn, börjar bli lite stressad då min 1-års garanti går ut i mitten på sep.
parolof
låter ju som bromsservon lever sitt eget liv
ch
277
chni
535xd -16
545iT -05
Borde det inte vara så att om felet är upptäckt innan garanti tid upphört och bilen inlämnad, så borde det vara lungt. Återkommer samma fel igen så borde du garanti på reperationen?

Tycker det borde vara så iaf.

Tycker väl att de borde kunna fixa felet med enda förklaring att bromsen ligger på... Farligt om bromsarna går varma då du tappar funktion.

/chni
Ha
2
Hank70
330I Touring -01
Mycket riktigt chni!
Men min tanke är att vända mig till en annan mek, då nuvarande står som frågetecken.
Bilen står nu för övrigt, vill inte riskera skeva skivor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.