AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
8.599

3,5 liter, coca-cola, Östermalm

Sida 3 av 4
Än mer sagolik läsning där ju! :) Måste vara skoj att få ratta ordbehandlaren för en så pass välspridd publikation. Själv skriver jag lite i tidningen Studio. Men då handlar det om musikproduktion snarare än ventilrumsobduktion.

Kan ju rapportera om min Frau Bimmer att hon faktiskt brukar bli lite varmare än mittstrecket så fort det inte blåser in tillräckligt med luft från körningen, så helt OK är hon inte. Möjligen har jag inte luftat systemet så bra, eller så är det något annat. Kompenserar genom att köra maximal värme en stund inne i kabinen - passagerarna blir som tokiga, men det bortser jag från då det oftast inte finns några resenärer förutom jag själv i kajutan.

Och möjligen den illaluktande hunden i skuffen.
Oh, hur vi alla älskar vår underbara bil
Ack, livet vår BMW förutan skulle te sig trist
Lyckan att få forsa fram i ytterfil
Det är den yttersta känslan, javisst
Men säg den himmel som aldrig blir mulen
Säg den eld som aldrig falnar
I BMW:s fall handlar det ej om hjulen
Men genom detta ändock vårt intresse falnar

Vad jag med denna hemska vers vill påpeka
Är att M30:ns kylare får motorn att steka
Luftflöde kylaren igenom är viktigt
Mycket luft måste passera, det är riktigt

En välbyggt bil i mycket
Rena rama smycket
Men en elfläkt är en synnerligen god investering
Annars gör bilen snart en självsanering

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
Med reservation för stavfel (falnar: svalnar) etc.

___
Gör det med stil eller gör ingenting.
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
:-) :-)

Carl
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
KLOCKRENT!!!

Bentley rythm ace o J. Lindgren!!!

Otroligt rolig och trevlig läsning, här på Forumet :-)

BTW, B.R.Ace, har Du klima i Din vagn? Kolla i så fall elfläkten framför kondensorn! Går den ej, så kan vagnen tendera att gå varm i stadskörning! Hade samma problem med min 530iA-V8 för nån månad sedan!

/Herrzlichen Glückwünsch, Rythm Ace ;-)

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
ABER!!! Was ist´n das??? Jag menar naturligtvis "Herzlichen Glückwunsch!" Hur fan stavar jag??

Ursäkta...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Haha vill bara tacka för denna otroligt underhållande läsning*bugar o bockar*
Bentley ryth ace anledninng till att ingen l ett skambud på din drottning va för att dom vill att du ska behålla henne och vårda henne ömt som den queen hon är... ja och andra sidan är på jakt just efter en drottning:D
så du kan väl dra iväg ett mejl till mej omdu är intresserad av att sälja henne... med allra största repekt för den oöverträfflige poeten/författaren

Mail adress:flipflash@hotmail.com

Too fast too live too young too die
Tackar!

Jo, bilen är till salut, bom salut. Till rätt köpare, pris å svid å kavaj.
Utannonserad här på Autopower, någon som hittar länken tros? ;-)

Finfin dikt om det hela här ovan, JL! Och JL rimmar ju på iL!

Mailat till dig, flippetyflashety.

Ha det gott, alla! Mvh Patrick.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Pling! Länk

Wilhelm Svenselius
Korrekt, she's the one. Kom och titta och gräv, bjud!

Går igenom en skilsmässa och orkar inte med allt... kasst med stålar... :(
19.000:- då?! Den är superfin och glider fram, motorn = perfekt!

Startade från varmgarage idag; inga av problemen uppdagades.
Jag kan dansa också.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Läget är tyvärr sådant att gamla 7'or är iskalla på marknaden, dyr skatt och skaplig törst på det svarta guldet i raffinerad form. Synd på dessa fina vagnar som kommer att förfalla och skrotas ut.

//Magnus

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Lösningen på detta är att aldrig sälja =D, köpte min för småpengar, har lagat upp en del nu och fortsätter. Kommer alltid att behålla den, bra att ha en extrabil för soliga dagar...
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
944_Driver: Vet inte om jag håller med dig där, fina 7:or verkar gå åt, åtminstone E38 från facelift och framåt! Har två begagnathandlare i grannskapet som fått in och blivit av med sina under de senaste två månaderna... att gamla E38, E32 och äldre inte går åt lika fort är ju mer självklart.

Wilhelm Svenselius
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
När jag skrev 'gamla' syfta jag inte på e38 efter faceliften utan mera sådana vagnar som den här tråden handlar om :)

//Magnus

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Så pass - ja då är det mer uppenbart, som sagt. "Gamla" är ju inte så specifikt, så du får ursäkta mitt missförstånd.

Wilhelm Svenselius
Det är ju en underbar nöjesglidare. Lite småfix som någon bilintresserad kunde ha kul med i varmgaraget i vinter. Så tror man ju. En bilintresserad kompis som provkörde och aldrig kört 7-serie förut, utbrast: "Fy fan vilken skön bil!" :)
Nu är annonsen "blockad" så får vi 'la se... :)

Länk
POW! Jevvlar! Det gick grymt fort!!! SÅLD! ;) Levererad och klar, exporteras till Finland. Fantastiskt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.