AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
687

tvätt efter polering

tänkte höra hur man ska gå till väga när man efter ett tag efter polering typ nåra veckor. När man då ska tvätta bilen hur ska man DÅ göra. Tacksam för bra lösningar

MvH Mr-speed

He Mr Speed

Använd aldrig starkare medel än som behövs.
På vintern kan ju avfettning behövas på medre delen av bilen, för att få bort svartprickar och salt.
På resten av bilen bör vanligt bilschampo räcka.

Har du möjlighet att skölja bilen med sköljvax, så slipper du så mycket kalkfläckar och behövrer inte torkskrapa eller skinn.

MvH

David Löwenstein
Lahega Kemi AB
man ska alltså inte tvätta den med avfettning. Men ja tycker de e så lätt att få den ren med en grundlig dusch av avfettning. Skulle du inte kunna maila mig produkter. Ja har hört att Lahegas produkter är mycke bra. Ja känner en som jobbar på Pite bilvård center här i pite och han ger Lahega mvg. Maila mig på musse_pigg_71@hotmail

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej David.

Kan de beskriva närmare vad sköljvax är?

/Edvard
BMW CS # 4503
_MR-speed_ -->
Avfettningsmedel bör bara användas om bilen och målytan är riktigt nedsmutsad av vägsalt och asfaltsfläckar. När man avfettat bör man dessutom alltid vaxa bilen efteråt, eftersom avfettningsmedel tar bort allt vax.

Boooze

BMW Club Finland #2046
Hej

Sköljvax är typ det som användes i automatiska biltvättar för att vattnet ska spricka upp och rinna av bilen, så den blir torr.
Detta användes också på vissa GDS-anläggningar, därman har en knapp för bilschampo och en knapp för vax.

Jag har för mig att det ska finnas någon konsumentprodukt på marknaden också.

MvH

David
Skriv gärna in nån som har till salu såna där produkter =) MvH Mr-speed

go for 540 manuell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.