AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
688

Något galet med ABS på E30

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Någon där ute som är duktig på ABS i E30's?

Någon tidigare ägare i min bil har antagligen pajjat ABS'sen och sedan dess har den inte fungerat. Iaf så är lampan i mätarhuset borttagen, och någon ABS det har jag verkligen inte.

Är det något som brukar ge vika i dessa system, så det är därför dom inte orkat/velat/haft råd att fixa det?

Eftersom det ska finnas där, så vill jag ju ha det :)

Tacksam för era guru-svar :D
svintoleffe
Det är oftast reläet som brukar ge vika, det ska finnas en tråd här på forumet om hur man lagar det, för dte är ett väldigt dyrt relä.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
mät upp alla givarna på hjulen så att du har en sluten krets i dem samt att dem ger utslag på din voltmeter om du snurrar på hjulet...sen kan du kolla om alla ABS kransar på alla drivaxlar är intakta så att det inte saknas någon kugg eller liknande...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
al
7
alm
327iM -88
Jag kanske är helt dum i huvudet. Men hur ska jag mäta upp givarna som sitter vid varje hju l? Det är väl givaren som sitter fast med en insexskruv in i ok:et ?
Har tagit loss dessa och försökt mäta på alla möjliga sätt, men ändå bara ~0ohm.
Samt hur ska jag mäta skillnaderna när man snurrar på hjulet, eftersom jag måste ta loss givaren från ok:et?

Mvh almen

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.