AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.291

En trevlig överaskning med min M3 E36.

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hejsan. Ville bara dela med mig lite.
Min kompis, som jobbar på bilfirman jag köpte M3:an av pratade idag med förra ägaren. Fick då reda på att den var chippad i tyskland, samt att han hade ett sportsystem till salu till den som han hade byggt själv.

Åkte och köpte systemet billigt och drog dit det och vilket ljud.
Underbart, hade ferrita med och utan kattersättare förut, men detta låter helt annorlunda. Grymt kul alltså.

Så nu har man sportsystem och chip helt plötsligt för en billig peng bara för att min gode vän var nyfiken:) Chippet hade jag ju ändå men utan att jag visste det iof.

Nu känns det verkligen att det är lite tryck i pärlan när de låter lite. Kanske inte en jätte viktig tråd men ville bara skriva av mig lite.

MVH: Henrik

///M3
Congrats! :)

// Pantzare
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
Visst låter det skönt me sportavgas...älskar när jag kör upp bilen i lite högre varvtal och den bara skriker/vrålar :D
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Tackar. Japp, det e ju hur gött som helst. Då låter så bra också, inte burkigt som vissa system, inte för skrikigt utan bara dovt och rent. Nu återstår en bänkning för att kolla hur många hk det är i den.

///M3
Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
En riktig mappning borde ju öka på kraften ytterligare! beror ju för sig lite på vad du har för chip! kör en mappning och en bänkning så har du troligen en bit över 300hk iaf!

MVH Mattias
Hur många ljud dämpare var de på avgassystemet du köpte av han ?
tänkte på för han byggde de själv om han har skipat en ljud dämpare MVH Micke
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Blastboy: Förmodligen skulle en mappning göra några hk till. Unichippade min förra med samma grejer i stort sett. Den hade då 320hk.
Skulle kunna tänka mig att det är mellan 300-310 i denna just nu, om inte mer ändå för den går bra. Vet ju ej vad det är för chip dock, men den är chippad i tyskland. Körde mot kompisens chippade 3.2:a här om dagen, han tog kanske en billängd mellan 100-200. Och den går riktigt bra, det märktes bara att han segade ifrån vid riktigt höga varv. Mellanregistret gick nästan min bättre.

Atlas Copco: Det är som ett vanligt system med en slut burk fast med ett stort utblås, inga kattar, men två stycken små burkar istället, flamdämpare eller vad de kallas. Det låter bättre än ferrita systemet jag hade på den gula iaf.

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.