|
|
|
|---|---|
|
har nyligen bytat till ett simons sportsystem, idag körde jag bilen ritkigt varm sen bytet, körde rätt många mil...hjullagerna har varit kassa ett bra tag o tid är bokad för byte.... men nu till frågan..under färden luktade det emellan åt duktigt bränt om bilen och i bilen...främst vid vänster bakre hjulhus och när bilen stod still. Luktade inte koppling eller däck..skum doft var det.. kan det va hjullagert som e på väg att ge upp helt eller är det på grund av avgasmonteringen? eller ngt annat...fälgen blir lite varm på vänster sida men ej höger... snälla hjälp mig...känns inte helt roligt o köra innan jag vet vad det är... tack på förhand! //Robbie | |
| När jag bytte så luktade det med, och fick svaret att systemet luktade pga lack och dylikt innuti avgassystemet som bränns. | |
|
Vist kan det vara lagerfelet som orsakar lukten. Men troligast är det avgassystemet eftersom det är nytt. Det tar ett tag innan det är riktigt inbränt. Kolla så att inte någon av bromsar ligger på. Mvh/ Peter Hemsida: Länk |
|
|
Shutnick: Även jag har ett Simons avgassystem och precis som Gargamel beskriver så luktade det lite speciellt efter monteringen av det. För mig luktade det i cirkus 150-200 mil, sedan började lukten avta markant! Ett mycket enkelt test är att sticka in näsan i pipan och lukta, helst efter att du stängt av motorn ;) . Jag tror att du kan härleda lukten till ditt nya system. Det står i Simons (monterings)beskrivning att det kommer att lukta lite speciellt då systemet "bränns" in. Mvh Stephan |
|
|
Okej dåså...tackar för alla svaren! ska man inte ta en sniff när bilen e igång?=P hehe nee men tack..nu ska bara hjulagerna bytas...hojt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.