|
|
|
|---|---|
|
I besiktningspappren står det 325ik-87. Men det finns M-märken överallt, tex. ratten, fram och baksäten, även bak på bilen. På plasten nere runt bilen står det M-teknic. Bilen är sänkt och med 17" hjul. Har även diffbroms och abs-broms. Någon som har någon ide om vad jag har för bil? Är det någon form av M-bil som är monterad av BMW eller är det ett hemmabygge? Nisse | |
|
Kallas ofta M-optik. Alla dessa prylar du har kring bilen kan man köpa separat. Och det inte alls omöjligt att detta har man gjort efterhand. Idag är det ganska vanligt att man smyckar sina bilar med M-prylar. Någon M-bil är det inte annars står det klart och tydligt i besiktningspappren att det är en M3:a. Mvh/ Peter Hemsida: Länk |
|
|
Tack för svaret. Då får jag börja med att kalla min bil för 325ik-87 istället. Någon som vet vad skillnaden är på 325im-87 och 325ik-87? Nisse |
|
|
Med din beskrivning tycker jag det låter som du har en 325iM dvs en 325ik som levererades med spoilerpaket, diffbroms, m-chassie, sportstolar etc (använd sökfunktionen, finns massor med inlägg om detta). 325ik = insprutning, katalysator 325im = som ovan men med fabriksmonterat M-paket. /Rickard |
|
|
Paketet är helt klart leverarat från fabrik. M-märken i baksätet är det nog ingen som eftermonterar. No More Limits! |
|
|
Jag tackar för svaren. I sökfunktionen pratas det om lilla m-paketet, det kanske är ett sådant som är monterat före mitt ägande. Det blev i alla fall ett stiligt bygge. Men framfjädrarna blev för hårda i förhållande till bakfjädrarna vid sänkningen, så att bilen var på tok för understyrd innan jag kompromissade med att ta bort krängningshämaren fram. Gamla ägaren pratade något om bilstein fram? Nisse |
|
svintoleffe |
Tog du bort kräningshämmaren fram.? det är inge vidare smart om jag får säga min menig, för som sagt den sitter där för att det inte ska kränga Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Tror han menade att han satte tillbaks orginal igen... Ang IM, Har du svart inner tak har du garanterat en IM.. ingen eftermonterarväll ett annat inner tak på en gammal E30 _______ /Chrille |
|
|
Jo krängningshämmaren fram tog jag bort för sex år sedan. Bilen var farligt understyrd när jag köpte den, gick helst rakt fram om man körde lite fort i kurvorna.Fjädringen fram är otroligt stum, passar bra för bankörning, men någon hade glömt att balansera bilen med passande hårda fjädrar bak också. Så om jag skulle åka på bana hade jag satt in hårdare fjädrar bak och haft kvar krängningshämmaren fram, då hade bilen blivit neutralstyrd. Men jag kör ju bara på vanlig väg. då blev det enklast att ta bort framkrängningshämmaren, för den gör ju ytterhjulsfjädern fram i kurvan ännu hårdare om den varit kvar. Ett annat sätt att få bilen mindre understyrd är ju att byta ut bakkrängningshämmaren till en mycket hårdare, (större diameter). Nu funkar bilen ganska bra, lite understyrd bara. deejaywasp. Mitt innertak verkar vara mörkgrått. Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.