|
|
|
|---|---|
|
Tja gubbs! Handla mig en 320i Coupe -93 i dagarna, fin som fisken. Dock av en äldre man som inte riktigt hängde med:) Han visste inte när kamremmen va bytt eller när den skall bytas. Fick den billigt så jag tänkte att det kan man ju lösa själv. Det står inget i serviceboken heller:( så frågan är då.... Med vilka intervaller skall kamremmen bytas på denna bil?? | |
| Du har ingen kamrem utan du har kamkedja. | |
|
Jaaa!:) Tack för svaret! Var å spanade lite i motorrummet men ser bara en remjävel:) Vart sitter kedjan? |
|
|
Jadu, bakom kåpan? :) Att det bara är 1 rem beror på att det är en s.k multirem som dom heter, vart tämligen vanligt på i stort sett alla bilar i början på 90 talet. (Några va tidigare, en del senare) Som namnet antyder med multi så tar den remmen hand om det mesta, en del kan ha 1 extra rem till AC, lite olika mellan fabrikat. Kedjan sitter osynligt p.g.a att den smörjs hela tiden och måste vara innesluten, på bilar med kamrem kan man ha kåpor borta eller den helt synlig om man vill. Aja, hoppas du vart klokare iaf. |
|
|
Tack för det utförliga svaret:) Anledning till förvirring är att jag aldrig tidigare ägt en bil med kedja, men nu när jag gör det känner jag mig som en hel man :) "U Complete me Kedjan" Iaf Tack & Bock Alla kunniga!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.