|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
robert pentén |
min luktar mer kylarvätska utan att det droppar kylarvätska om bilen, för bränd olja och varmkylarvätska luktar väl inte likadant :)? |
|
så nu tänkte jag beställa delarna till byte av packningarna! Vad ska jag beställa? Länk Nr 2 o 6 ska jag ju ha som innehåller denn yttre och innre packning, sen är det väl packningarna till bultarna nr 13 och då tänkte jag om man behöver köpa även bultarna med nr12? är det 11 st? Nr 9 är nån slags stift ska man ha dessa med?? hur många? Några andra tips? MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
tar upp tråden då jag sj ska ge mig på ett packningsbyte så smånigom. tänkte beställa från mekan (mekonomen) får jag allt jag behöver ifall jag köper: Ventilkåpspackning Höger Ventilkåpspackning Vänster Ventilkåpspackning Inre (2 st) Behövs nått mer?Har inga problem med bilen mer änn att de kommer äcklig lukt o då främst när man kört lite hårdare :) Annars,hur många skruvar är det att losa,är de svårt att komma till in mot motorn? |
|
|
jag håller på och skruvar av ventilkåpspackningarna nu men jag har ett jävla problem, först tar man ju bort en mutter och sen sitter där ju en till mutter med gummi grejen runt om.. och den gummi grejen sitter STENHÅRT, så när man hamrar bort den med en skruvmejsel och hammare så går den sönder och gummit sitter runt den sista muttern så då måste man stå och slå med mejseln och hammaren igen för att få bort gummit runt muttern så man kan få ner hylsan! men nu när man närmar sig torpedväggen så är där rent för trångt för en mejsel och hammare, så vad fan gör jag nu ? |
|
|
Min mek ville ha 800:- för bytet. Slutade på 500 utan papper. Det är det värt istället för att krångla själv med skiten. |
|
| 500 skojar du? ja va o snacka med en verkstad som skulle ha 3600 ink material | |
|
Jag betalade 600 med kvitto. Kommer dock inte ihåg exakt när det var.. Kan varit 2002. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| ah såg att du hade en 525 lite lättare jobb då | |
|
Jag hade 530 med lilla V8:an. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| fan 800kr är inte mycket ändå. det tog mig drygt 30 min att göra ena sidan o då var jag ganska slö... | |
|
BMW ville ha 1500:- för bytet 1950:- inkl packning. Men jag valde en lokal verkstad. Mekonomen verkstad. Köpte packningen på BMW och bytte där. Så en 500:- svart för bytet var fint :) |
|
|
jag köpte på bmw group gbg billigare än mekonomen ,pilla ihoppet själv tomtebloss: den med gummi ska du inte röra om jag minns rätt .. va ett tag sen jag gjorde detta men låssa mer än jag behövde den gången :) |
|
| missförstå mej rätt men "undre muttern" ska du inte röra ,bara låssa övre muttern å packningen | |
|
micke77, synd att ingen svarat om de tidigare.. men jag stack till en bmw verkstad och fråga hur fan man får bort tätningarna.. mer behöver jag inte berätta haha =D jag som offrat 5 timmar på dem jävla tätningarna i onödan.............. iallafall min färg är hemskt sliten, bubblig och missfärgad. så jag har köpt motorlack redan och funderar på spraya dem mattsvarta. tror ni det blir snyggt och godkänt? |
|
|
Nu börjar julmaten smälta så jag skall fortsätta med ventilkåpspackningarna på sonens e34 v8 (m60} Har problem med att få loss elboxarna. enl steamans förträffliga instruktion lossar han locken och sedan en fjäder på varje kontaktdon. På denna motor sitter dom på utsidan på boxen och omöjliga?? att komma åt. Måste man lossa insprutningsröret eller tänker jag fel.Årsmodell -94 God fortsättning på julen Hälsningar Mikael.T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.