|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Stuck : Du ska absolut styla bilen som du vill ha den själv och inget annat! Skulle du inte kunna göra en egen ramp av plexi och reflexfilm? ska den vara lite välvd så fixar du nog det med värmepistol. Kan ju vara värt ett försök.. i alla fall tills du hittar en riktig. |
|
|
Jo det ska jag. Måste lägga upp bilder när den är klar men man vet ju aldrig när den blir det :D. Jo det skulle gå men jag är inte så händig måste jag erkänna. Men det är bra ide. |
|
|
Stuck: Det fixar du nog, gör en mall i papp skaffa en bit plexi och leta upp en snäll kompis med sticksåg och koniskt borr el. hålsåg ( för hål till låset) Sen letar du upp en snäll reklamare som lägger på lite reflexfilm eller så lackar du plexin i nån trevlig färg ( på baksidan) |
|
|
Ja det skulle helt klart kunna gå. :D Blir det trimning av motorn på banbilen? |
|
|
Stuck: Lite trim blir det : 2,0 block m högkompskolvar, portad topp 316 g schrickkam och weber 45 or. |
|
|
Vad kan man förvänta sig att effekten blir av det? |
|
|
Vi får väl se.. men under 170hkr skulle vara lite tråkigt och över 180 skulle vara kanon... |
|
|
Ja det låter bra. Fast det är en ganska stor ökning från 100 hp till 170. Ingen turbo som alla verkar tycka om att ha? :D |
|
|
Nä ingen fläkt här, bilen blir mer lättkörd med sugmotor och effekten räcker nog till ändå. Visst är det imponerande hur mkt effekt en del får ut i sina turbo- motorer ,men till det här ändamålet tycker jag inte det behövs. När det gäller effekten i min bil ska jag ju egentligen inte uttala mig, den är fortfarande i delar... Men 170 hkr tror jag inte är helt osannolikt. Ska du testa din bil på bana när den blir klar? |
|
|
STUCK: Smakar det så kostar det = Vad anser du att en ALPINA-framspoiler ska kosta eller vad den är värd? Sällsynta delar brukar väl i princip vara dyra, eller? |
|
|
Min bil är körklar men jag ska fixa upp den i topp skick (har jag tänkt) och det blir nog inte att trima något när motorn är ganska sliten efter 32 000 mil men den går då bra än så länge. I så fall krävs en genomgång av motorn först. Sen har jag ingen bana i närheten att testa den på (bor ute i skogen). Jo du har rätt där riedle. Men jag tycker inte att en plastbit är värd 3000 Kr fast den är ny med tanke på bilens värde också. Men man blir sugen på att köpa en när man inte hittar beg... |
|
|
STUCK: Skicka e-post till W&N o berätta för dom att du tycker den är för dyr, undrar vad dom svarar ; )! Jag hoppas att du hittar delarna du söker! Ska tipsa dig om jag råkar hitta något av dom till salu. Hurdan reflexramp ska du ha? Ska det stå BMW, 323i eller ALPINA på den? |
|
|
Hehe, man skulle nästan skicka ett mail... Jag tror jag gör det, för att kolla reaktionen :p Okey, det låter bra.. Det ska stå BMW! ;D |
|
| Om inget går snett så är det bara alpina fronten kvar som jag behöver! | |
|
Tjena , har en spoiler som jag kanske kan sälja, inte alpina dock. vet inte fabrikat men mkt fint skick . Kan maila bild om intresse finns. Marcus/ |
|
|
Tja Är det du som har reflexrampen som vi har dila om över mail? Okey, nog skulle jag kunna kolla på några bilder men jag har nästan bestämt mig helt för alpina fronten.. |
|
|
Nix , har mkt e21 grejor men ingen reflexramp...... Mailar bild. |
|
|
Okey, jag tänkte bara för han hette också Marcus. Jepp gör det.. |
|
| Kamei eller Alpina frontspoiler sökes fortfarande.... | |
|
kolla in denna länk: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.