AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
591

!månad fick man njuta

sen var dte någon som satte en 2 dm lång djup repa i bakdörren. Det är ju för j-vligt att man inte skall kunna parkera sin bil.
Det som ytterligare retar mig är att repan är så kraftig att den knappast har kunna uppstå annat än att man gjort den med vilje.
Hur bär man sig åt med fsg-bolaget? Måste man skadebesiktiga den direkt? (Fick den i fredags och hann inte åka på stört).
Just nu känns det inget kul...
Lider med dig, att få bilen repad eller på annat sätt vandaliserad är inte kul, jag vet.

Börja med att åka till fabror blå och gör en anmälan, det är inget problem att göra i efterhand. Jag upptäckte inte att någon backat på min Audi A4, förrän flera dagar efter det måste ha hänt.

Anlednigen till att du skall göra polisanmälan är att ditt försäkringsbolag lär kräva att du gör det. Därefter skall det "bara" vara att lämna bilen till valfri plåtverkstad, så tar de kontakt med ditt försäkringsbolag, för eventuell skadebesiktning.

Du kan ju kolla vad det kostar att reparera skadan, fick min Honda Civic rejält repad längs hela sidan, trots att fram och bakskärm + dörr behövde lackas ville inte lackeraren ha mer än att det blev en hundring billigare än min självrisk. Den gången blandade jag inte in varken polis eller försäkringsbolag.

Lycka till.

Fredrik M - Snart Z3 2.8
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Om man åtminstånne får göra reprorna själv så man slipper och gå och vara förbannad på nån som man aldrig sett.
Beklagar, visst går det att fixa till men allt besvär och kostnader o psykiskt lidande får man aldrig betalt för.

MVH
Hasso
Tråkigt när sådant händer! Min förra bil hade jag ägt i trettio minuter innan ett stenskott spräckte vindrutan. Glasmästaren garvade gott när han skulle skriva upp mätarställningen på kvittot. 5 mil... Min nuvarande bil klarade sig i hela tre dagar innan den blev påbackad med märken i stötfångaren som följd. Givetvis smet den vållande.
fo
242
foo
328iC '96
PB: Tråkigt! Har väldigt svårt att förstå att det kan finnas folk som gör så med flit! Inbrott brukar ju göras av folk som vill ha stålar, men att repa en bil...

bjoerck: hahaha Känner igen igen mig tyvärr. Hade fått vindrutan bytt under dagen. På vägen hem får jag ett fint stenskott på exakt samma ställe som tidigare. Glasfirman garvade också gått när jag ringde tillbaka nästa morgon.

/foo
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
PB: Beklagligt att folk inte kan låta andras egendom vara ifred, lider med dig! Åker du förbi ett av försäkringsbolgens skadecenter tex sthlm, kungsholmen lindhagensplan så gör skadeanmälan och polisanmälan samtidigt= du spar lite tid i mödan. ring ditt försäkringsbolag och fråga dom brukar kunna ge svar.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Oz
77
Ozz
335i - 2007
Det är ju fan att man inte får ha nåt i fred...
Kom ut till min pärla i torsdags och fick se min frontspoiler insparkad...kul... 4.200 i självrisk.

Ringde Dial, har "Prova-på-försäkring" där och dom krävde INTE polisanmälan, men dom rekommenderade det i fall dom nu skulle gripa personen i fråga, han/hon kanske har varit på fler bilar, då kan jag kräva att personen i fråga skall betala. Men det är väl ingen risk att dom hittar den idioten.
*suck*

Ozz
518i slow mobil
att folk inte vet hur man ska göra om man ser något man gillar..... i värsta fall sätta på en lapp där det står ett nummer och frågar efter en provtur.....

E28 är en bra hållbar bil!
Fartblind blyfot...
BMW e28 registret #154
God morgon!

Fy fan vad trist PB.
Efter att ha fått en dörr uppsmälld på min bil med buckla och repa som följd har jag utvecklat ett närmast sjukligt parkeringsbeteende. Långt som fan ifrån alla andra bilar. Hade jag haft en så fin bil som du så hade jag väl inte vågat köra över huvudtaget!
Hoppas det löser sig.

MfG,
Klaus.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Själv fick jag besök av någon som försökte ta sig in genom förardörrens lås så numera springer man runt bilen för att låsa/låsa upp. 1000:- i självrisk och kö på verkstaden.
Hur kul är det?

fyrhjulsdrift är roligast!
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
Faaan Jonny!
Det var inte bra!

// Martin
bl
2.296
blixten
325i -88
Styrman 1, är det bara förardörrens lås som är kass kan du beställa ett nytt, kostar inte så mycket ca 500 kr och är ganska lätt att montera.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
blixten:
Får man samma nyckel?

fyrhjulsdrift är roligast!
bl
2.296
blixten
325i -88
Ja, man får samma nyckel, men det tar troligen någon vecka för dem att ta fram låset.
Nej du Jonny, det var inte bra.
Man skulle köpt en rostig Volvo 240 DL istället.
1985 i självrisk. Nu är det bara frågan om det kostar mer än det att lacka om bakdörren...
ka
78
kanding
X5 G05 30d -19
Riktigt j-a förbannad blir man. Det hade nästan kännts bättre om dom gjort inbrott för att sno en ciggladdare för 150 spänn, istället för att bara förstöra utan anledning. Far min fick hela sin E39 repad (ursäkta överdriften, dom glömde faktiskt huven), någon som störde sig på en ren, svart bil...
Vidare håller jag med Klaus ang. parkeringar. Däremot blir man ju glad när man parkerat en halvmil bort och det ändå står bilar parkerade jämte. Flertalet volvoägare måste ha torgskräck, för att parkera utan någon bil jämte sig kan dom inte!
Hej PB,

Jag fick njuta litet längre än du, men inte var det länge. Samma sak har alltså hänt mig. Min bil är svensksåld vilket gör att skall det bli ett försäkringsärende går det på vagnskadegarantn, vilket i sin tur gör att en repa kostar lika mycket att fixa som en totalkvaddad bil...

Blombergs på Lidingö (om du finns i Sthlm, tala med Marek) kan fixa det för 2500 + moms. De har extremt gott rykte för plåt- och lackjobb.

Jag fick dessutom repan hemma i brf:ens garage, så garage hjälper inte heller...

Hlsn

Stefan L
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
>>Stefan
PB.s bil är också svensksåld
Jahaja - Om den är svensksåld är det således ingen idé att utnyttja vagnskadegarantin eftersom det blir billigare att betala själv direkt. Men var fick du 1985 i självrisk ifrån, PB? Inte från vagnskadegarantin i alla fall, väl?

Stefan L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.