|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft problem med att det har försvunnit vatten ur expansionskärlet, samt att de va brun gegga i vattnet. Bytte vattenpump kamrem å spännrulle. Sen fick jag vatten i oljan istället. Toppen är av "nyare" modell. Det står 25/01 på den (tillverkad v25 2001 ?) Så de sägs att den inte ska spricka, lika lätt iaf. Så jag tog av toppen. Nu är frågan om hur det ser ut när blocket är sprucket. Så här ser det ut på min Länk och Länk På toppackningen ser det ut så här Länk Det ser ut som det är sprickor. Är detta förekommande? Om blocket spricker, vart gör de det i så fall? Mina "sprickor" är mellan bultarna till toppen och vattenkanalerna. Är det någon som varit med om liknande? För jag tror att det är där den trycker in vatten i oljan å tvärt om.. | |
| Här finns flera bilder! Länk | |
|
Hade också en spricka i blocket mellan bulthålet och en kylkanal. Det tyder på att de dragit topplocket för hårt och det blivit spänningar. Borde va samma sak med din eftersom din topp är utbytt. Däremot så hade jag inget läckage som du beskriver. Finns bilder i min dagbok på detta. Det blir att byta block, går inte att renovera. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Troligtvis har det varit olja eller vatten i bulthålet när toppen blivit monterad, då spricker det! /// Kristian |
|
|
Detta är ett typexempel när man inte gjort rent bulthålen vid montage av topplock.Oljan som finns i bulthålen blir som en hydralkolv och nånstans spricker det:0 Summa sumarum slarva inte med rengöring av bulthål det blir ändå större hål då i plånboken :( Mvh/Micke |
|
| OK, ska vara noga vid montering sen. men kan detta ge vatten i oljan? när det är spräckt? jag har sprickor åt båda hållen från 3 bulthål alltså till totalt 6 vattenkanaler.. | |
| ingen som har några fler erfarenheter av sprickor i blocket? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.