AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
687

Barnvagn+523 -98 sedan = ?

Jag undrar om någon har erfarenhet av hur det fungerar med en barnvagn i en 523 -98 sedan? Går en barnvagn av ny modell överhuvudtaget in? Om den gör det, måste man krångla eller är det inga problem.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har ingen aning om barnvagnen går in men en 27 tums TV
går inte. Skuffen är ju inte så liten men brevlådsinkastet till luckaöppning är en klar nackdel.
Volvo S80 ägare har samma bekymmer.
Isärplockad så borde nog barnvagnen gå in om det inte blir tvillingar förstås:-)

MVH
Hasso
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag fick en liten i December så jag stod med samma problem, det går att få in en ny barnvagn utan att plocka isär den, jag måste ta av två hjul på min barnvang, men det beror på att jag har en baslåda i bagaget, annars hade den gått i utan vidare.
Jag har dessutom lufthjul på vagnen som är större än original.
Har du inte redan en vagn kan du få ett bra tips på barnvagn av mig, hör av dig i så fall.

CHS
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
När jag säger att den lätt går in, så menar jag underedet, insattsen får man ta inne i bilen.

CHS
Både underede och insats går in i bagaget, även barnvagn av kombimodell.
Har testat Emmaljunga kombivagn i bagaget, och den gick in både i E28 och E39.
Tips: Köp barnvagn efter bilmodell, och inte tvärtom!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Min barnvagn är av kombimodell och den går inte in med insatsen i.

CHS
Ol
16
Ola H
523i 1997
Hej Jag har också en 523i sedan och där får vi in en Brio (alumina) utan större problem,ett tips är att ställa insatsen på högkant in mot kupen och stativet bakom (sist in)Vi har även en Brio sulky som passar in utan några beskymmer
Skönt att man inte måste byta bil om och när man blir fler...

T
Hasse N.
Hej alla BMW-vänner !

Jag har en 528-98 sedan, och vi fick en litet familjetillskott nu i December. vi har en Emmaljunga liggvagn med normala hjul och den går exakt in i skuffen oavsett om vi ställer in underedet först eller sist, och då är både underedet och insatsen i liggande posititon, men sen får man knappt in ett pappers tjocklek mer i djupled.

Ska man ut och storhandla så är det då smartast att ställa underedet längst bak för då kan man ställa shoppingkassarna i underedets korg. Tänk bara på att hjulen kan smutsa ner insatsen, så gör gärna som så att ni tar en masonitbit eller dyligt i rätt storlek och ställer den på höjden mellan insatsen och hjulen på underedet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.