|
|
|
|---|---|
|
Skal ta bort alle tre-lister innvendig i min E34 for å lakkere dem. Har fått bort listene rundt styrestammen og handskerommet, men hvordan får jeg bort dem på dørene? Sitter dem med klips, eller må jeg ta av dørtrekket for å få dem av...? Takknemlig for hjelp... :) Mvh | |
|
De sitter limmade. Ta en fiskelina och dra mellan dörrsida och list. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Mina är skruvade från baksidan. sitter muttrar på baksidan. det kanske skiljer lite mellan årsmodeller. |
|
|
Stämmer att de är skruvade från baksidan, och att dörrsidorna måste lossas. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Takk for hjelpen, folkens! Noen som har en rask innføring i hvordan man tar bort dørsidene...? Har aldri gjort dette før.... |
|
|
Bakom handtaget för att öppna dörren inifrån sitter en skruv bakom en liten "plupp". Sen är det en torx skruv som sitter bakom reglaget för backspeglarna, så du måste pilla ut den och lossa kontakten och sedan hitta torxskruven o skruva loss den. Därefter lossar du alla clips i nederkant och sidorna på dörrsidan, sen är det bara att ta i allt vad du kan och dra dörrsidan uppåt så lossnar den. Och nu när den är lös måste du lossa en liten "hake" på baksidan! Och även kontakten till backspegeln om du nu har elspeglar! Det är tidigt på morgonen så min beskrivning kanske inte blev så bra men jag hoppas du förstår :) Min Bil - Länk |
|
|
Forstår utmerket! Hjertelig takk :) |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ska du lacka trälisterna? Vilken färg blir det? Min Bil - Länk |
|
|
Tenkte lakke trelistene, ja. Har presis kjøpt ny E34, og trelistene som sitter i bilen er ikke særlig fine. Dessuten syns jeg tre i bil passer best i en MB :) Fargen er en mørk grå metallic. Testet først med vanlig sølv metallic, men det ble for lyst, syns jeg. Kan prøve å få lagt ut noen bilder når jobben er gjort og jeg er fornøyd...! |
|
|
Ja gör det det vore kul o se bilder på det! :) Lycka till! Min Bil - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.