AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.116

köp av bmw 540

jo
30
johanml
bmw 316i -95
nån som vet nått om den här bilen? Länk

/johan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vet ingen om bilen men den har varit till salu väldigt länge (minst 4-5 månader) och med tanke på det relativt attraktiva priset så är väl en gissning att det är något som inte tilltalat de som tittat på eller intresserat sig för bilen.

___
//Ulf
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Känns ju absolut värt att åka och kolla på den i alla fall,om de nu inte är väligt långt ifrån dig...

För vi är ju inne i en tid där bilförsäljningen går ganska trögt,nya som begangnade,och därför kan ju bilen vara ett riktigt kap om man har tur.
jo
30
johanml
bmw 316i -95
oki tack för svaren har ni några tips på hur man kan se om milen stämmer?
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Bilen har varit tillsalu i ett halvår. Måste vara något skumt med den. Men ta och kör in den till bmw och kolla mätarställning. Kolla även om den kanske är omlackad. Kan i så fall varit ute för en krock.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Godmorgon,

Har inte denna bil varit uppe för diskussion tidigare ?
Har för mig det i alla fall..

Mvh Jimmy
Säljes billigt för att han blivit av med körkortet, men inte med den bilen iallafall eftersom den varit avställd sedan importen i januari... :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Även om man vill undvika att såga en bil som man inte har sett så bör man nog vara försiktig när en nyimporterad bil annonseras till det lägsta priset i Sverige och förblir osåld i över ett halvår. Har svårt att tänka mig att ingen har tittat på bilen och hade den varit något att ha så skulle den vara såld för länge sedan.

___
//Ulf
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det blir ju lätt pinsamt när man har en sådan genomskinlig "ursäkt" till försäljningen. dessutom är det väl väldigt få personer som blir av med körkortet längre än 2-3 månader....

han måste ha extremt bra kontakter, för inte ens en tysk bilhandlare hittar en motsvarande bil för de pengarna i tyskland! speciellt inte med de milen! så var väldigt, väldigt försiktig.

det säkraste sättet att kolla mätarställningen är att ringa till verkstäderna som har stämplat serviceboken. allt annat går att fiffla med! finns ingen bok är bilen garanterat skruvad.

mvh Johan
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag vill bara återkomma till kommentaren: "Bilen har varit tillsalu i ett halvår. Måste vara något skumt med den."

Jag delar inte denna (princip)uppfattning då det kan finnas helt andra orsaker, t.ex. högt pris, stort utbud - lite efterfrågan, geografiskt läge (säljare i Kiruna) osv. Att en bil har varit till salu i ett halvår behöver INTE betyda att den är skum.

Men sedan finns det alltid undantag från huvudregeln, och i just detta fall verkar priset vara helt otroligt lågt. Det borde ha funnits någon som lockats in i råttfällan. Varning således!
jo
30
johanml
bmw 316i -95
som sagt jag ska åka och glo på den i alla fall så får vi se om det e nått tänkte man kan ju ta den till jwr här i tyresö så kan dom gå igenom den.

//johan
Hawar
Jag mailade intresse för flera dagar sedan, men fick inget svar ...

Kanske ställde för jobbiga frågor, vad vet jag...
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Mixtus: Med "Bilen har varit tillsalu i ett halvår. Måste vara något skumt med den." Med det menar jag naturligtvis inte att alla är skumma som har varit till salu länge. Men en bil med ett sådant fantastiskt pris och som varit otroligt svårsåld borde ha något fel. Annars hade någon köpt den för länge sedan.

//Goldcom
jo
30
johanml
bmw 316i -95
jag har oxå mejlat men inget svar heller
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Goldcom: Ok, då är jag med i matchen. Håller med!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.